Superb 1.9TDi chiptunen van 130 naar 165 pk?

pd42

Nieuw lid
Is er iemand die dit gedaan heeft, en was de 27% vermogenstoename echt (gemeten/merkbaar)? En bij wie is het gedaan? Hoe is het verbruik bij gelijke snelheid (volgens mij zou dat ommlaag moeten gaan vw de hogere motor efficiency).

het verbruik gaat omlaag en de tussenacceleratie is een wereld van verschil wat de topsnelheid betrefd die blijft vrijwel gelijk misschien een paar km/h hoger

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: pd42</font><hr />

Is er iemand die dit gedaan heeft, en was de 27% vermogenstoename echt (gemeten/merkbaar)? Hoe is het verbruik bij gelijke snelheid (volgens mij zou dat ommlaag moeten gaan vw de hogere motor efficiency).

[/ QUOTE ]

Hele legioenen hebben dit gedaan, zonder problemen. Uiteraard merk je véél van de vermogenstoename. Bij een diesel loopt het verbruik theoretisch terug, maar dat compenseer je wel weer met je rechtervoet. /forum/images/graemlins/grin.gif

Maar voordat je aan chippen begint, zou je eerst eens mijn bijdrage aan je Superb-draadje moeten lezen...

pd42

Nieuw lid
Goed punt Dutch4x4, ik zal de Superb eerst een tijdje gaan gebruiken zoals hij nu is (ongechipt, en met 17" velgen).
Afhankelijk van welk gemis groter is (power of comfort, maar ik denk het eerste) zal ik óf chippen, óf naar 16" velgen overstappen.

A

andreg

Ik heb geen diesel maar net als Dutch een turbo benzine. Ik zou gaan voor chippen. Wat heb je nou aan grotere velgen? Alleen maar uiterlijk. Het is koeler, zo als ik lekker in mijn Octavia rijd waar je niets aan ziet(alleen 16inch) weg schiet als een pijl................

A

andreg

Vergat ik nog te zeggen. Je kan tot 185PK 420NM met die diesel.

ja heb bij aankoop de abt tuning laten uitvoeren is wel de duurste maar ook de enige met behoud van volledige !!

garantie de andere tuners nemen alleen de motor schade over en rest van de originele garantie....tja das dan jammer zou pon zeggen .

pon is de importeur en tevens degene die de tuning verzorgd.je kunt er eigenlijk voor naar iedere vw of skoda dealer.

mensen waarom gewoon niet allebei en tunen en dikke wielen !! /forum/images/graemlins/tongue.gif /forum/images/graemlins/tongue.gif

ik snap het niet ik wil er een verstelbaar sportonderstel onderzetten omdat ik hem te week vind[word soms zeeziek op de op en afritten] /forum/images/graemlins/icon_smile_dead.gif

en pd is bang comfort in te leveren ?

misschien moet je een keer met een superb met 17 inch rijden waar zachtere banden onderzitten

die slijten wel harder maar zijn ook een klein beetje comfortabeler

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: superrrrrrb</font><hr />

ik snap het niet ik wil er een verstelbaar sportonderstel onderzetten omdat ik hem te week vind[word soms zeeziek op de op en afritten] /forum/images/graemlins/icon_smile_dead.gif

en pd is bang comfort in te leveren ?

[/ QUOTE ]

Verschillende mensen, verschillende wensen. Zie de eeuwige discussie over het sportonderstel voor de Octavia. De een vindt het veel te hard, de ander nog veel te zacht.

Ik heb ook niks met 'comfort', maar ik kan me voorstellen dat andere mensen niet tegen dat stuiteren kunnen, in feite de auto niet willen voelen werken.

Prima, alleen is dat lastig te rijmen met een performance-upgrade. Dan kun je geen genoegen nemen met een wazige wegligging en weinig feedback, al was het maar voor je eigen veiligheid.

A

andreg

De Octavia is inderdaad super zacht afgeveerd maar als je een trekhaak hebt is een verlaagd straf onderstel zeker in Amsterdam echt niet aan te raden.
Een auto met een sport onderstel ligt beter in de bocht en stuurt een stuk veiliger, helemaal als je nog eens 3 tot 5 cm verlaagd bent.

/forum/images/graemlins/471.gif

pd42

Nieuw lid
André, 185 pk en 420 Nm ? waar dan?
Chipmeister gaat volgens mij tot 165 pk en JD Tuning ('maar') tot 160 pk, waarom doen deze twee bedrijven dat dan niet? En waarom gaat het niet nóg hoger, of moet er dan een andere turbo in? /forum/images/graemlins/1761.gif

neem een abt chip of rijd eerst in een gechipte uitvoering en in een niet gechipte.
er is vast ergens een dealer die er een heeft.
het verschil van een goede chip zit niet in de uiteindelijke hoeveelheid pk of koppel maar in de manier waarop je die tot je beschikking hebt een lager koppel bij een veel groter toerenbereik zal in de praktijk vele malen fijner lijken te rijden dan een auto waar 10 pk of kopple meer in zit maar binnen een kleinere range.
ik heb laatst in een standaard 2.0tdi gereden en mijn gevoel zegt me dan gatver hier trek je geen worst mee van tafel.
je blijft maar aan het schakelen om het gevoel te hebben dat er wat gebeurt.
mijn beleving is zou je deze auto nu rijden met een motor die gechipt is tot dezelfde 138pk[minder dus]
dan rijd dit vele malen beter.

autoweek heeft eens een standaard golf met 110pk en eengechipte met 110pk vergeleken de gechipte won het op alle vlakken !!!!

dus bij verbruik,handeling,rij beleving enz.

ik zou deze test opzoeken en eens goed doorlezen

sorry is een heel verhaal geworden

gr
fransz

pd42

Nieuw lid
Waarom zou ik naar ABT gaan en bijna 1000 euro uitgeven voor 350 Nm / 155 pk, terwijl Chipmeister (toch ook een gerenommeerd bedrijf?) voor ong 500 euro minder dezelfde 1.9TDI moter naar 390 Nm en 165 pk tuned?

aLo

Nieuw lid
Voor de garantie....

Leasemaatschappijen zijn (vaak) zwaar allergisch voor chiptuning als dit niet vanuit de importeur kan. Dit in verband met behoud van de fabrieksgarantie. /forum/images/graemlins/regels.gif

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: pd42</font><hr />

Het is geen leaseauto, en ik heb geen fabrieksgarantie,

[/ QUOTE ]

In dat geval zijn er geen argumenten voor Abt.

die zijn er toch de garatie loopt wel degelijk langer door dan de opgegeven tijd.
dit zijn regels die op europees niveau zijn bepaald als er dus dingen aan de auto defect zijn die dat normaliter niet zouden mogen bij die leeftijd dan heb je kans dat het gratis verholpen word
komen ze er achter dat de auto ilegaal[zo zien ze dat]gechipt is vervallen alle !!! garanties dus ook die op de delne waarvoor normaal een veel langere garatie periode geldt.
dit ondanks dat de chip niets met slijtage van ..ik zeg maar wat de voorruit te maken heeft

Bovenaan Onderaan