Superb 1.8 tsi DSG getuned bij JD Engineering

VWim

Forumguru
@sitechris Dus een langzame(re) auto mag niet net zo mooi zijn als zijn snellere broer of zus?

R-Line, S-line, grote velgen, sportuitlaten en spoilers, doe je allemaal voor het oog, je auto wordt er sowieso geen kilometer of seconde sneller van. Ik zou daarom niet weten waarom je dat niet zou kunnen of mogen doen op auto met een instapmotor.

Rosinfield

† In Memoriam
Het kan uiteraard wel en het mag ook lijkt me. Maar je kunt daar wel zo je bedenkingen bij hebben. Dat mag natuurlijk net zo goed. Zelf ben ik ook nogal geneigd zoiets nogal pathetisch te vinden, want hoe je het ook went of keert, de suggestie wordt natuurlijk wel gewekt dat het om iets snels gaat terwijl het niet zo is. Een beetje het idee van het rolletje King in je zwembroek dus. Ik zou zelf ook het liefst gaan voor snelheid/power in combinatie met onopvallendheid.

LT83

Forumguru
Ik heb het al meerdere malen aangegeven, maar vind het jammer dat de exclusiviteit van een GolfR, Leon FR en Megane RS bijvoorbeeld wordt aangetast doordat er vanuit de importeur optiepakketjes worden aangeboden die het uiterlijk van deze modellen nabootsen.

MarcoO2

Forumguru
Eens. Ik heb het ook niet zo op "all show and no go"-uitvoeringen, zie het liever anderom. Het is veel leuker om in een onopvallende standaard uitgevoerde grijze Octavia die gasten met die dik optisch getunede auto's zoek te rijden dan andersom ;)

dirkie996

Forumguru
@VWim : Je heilige koe, beter laten uitschijnen dan ze is, is iets van alle tijden. Waar is de tijd dat de GTI labeltjes bij bosjes werden verkocht om op een basismodelletje te kleven? Het is soms potsierlijk, hoe sommigen overdrijven met verlagingen en extreem grote wielen eronder.En als je dan een opmerking maakt, krijg je steeds dezelfde argumenten van hun aanpassingen: " Ja, ik deed het voor de wegligging en betere bochtenwerk...".Alsof je een Octavia of Superb met 1.6CRtdi koopt om sportief te rijden?? Ik vind het vooral een "Heb je me gezien/ kijk hoe stoer..." mentaliteit. Ieder mag van mij verbouwen, zoveel hij wil, maar soms schud ik toch het hoofd, als ik zie hoe een mooie wagen totaal verkracht werd onder het mom van"tuning".

Neptukker

Forumguru
Even een update:
Tijdelijk met originele motor software gereden om te voorkomen dat er gezeur kan ontstaan bij het onderzoek naar mijn vroeg overleden DSG koppeling. Tijdje dus zonder tuning gereden waarbij je goed merkt dat je vermogen en koppel kwijt bent geraakt. Omdat het eerst met een brakke koppeling was let je meer op de koppeling dan de motorsouplesse dus merk je nog niet zo duidelijk wat je ingeleverd hebt. Inmiddels weer een uitstekend functionerende DSG bak met aanpassingen van TVS onder de kont en dus op naar JD voor hun tuning.

Jeemig de peemig, wat gaat zo'n 1.8 TSI toch lekker met hun 'standaard' tuning. De Superb voelt opeens 250 kilo lichter en veel alerter . Heerlijk die tuning! Ik weet gelijk weer waarom eigenlijk iedere VAG auto met turbo naar Lochem zou moeten. Gelukkig nu weer in het bezit van de weelde van een Superb met DSG en ruim vermogen. Binnenkort nog de auto verlagen met KW Inox Variant 1 set en de auto is helemaal af.

Rosinfield

† In Memoriam
ik hoop niet dat Luuk zo koppig is als Henk. Als het niet anders kan, maar liever boxje ruilen tegen OBD uiteraard

andrehj

Forumguru
Jeemig de peemig, wat gaat zo'n 1.8 TSI toch lekker met hun 'standaard' tuning. De Superb voelt opeens 250 kilo lichter en veel alerter . Heerlijk die tuning! Ik weet gelijk weer waarom eigenlijk iedere VAG auto met turbo naar Lochem zou moeten.
@Neptukker : mooi verhaal en inderdaad goede service van beide bedrijven.
Ik was op zoek naar een post van jou met een koppel-toeren kromme. Kijk ik er overheen, of is die hier niet langs gekomen? Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel meer daar uit komt dan uit mijn standaard motor.

Edit: Sorry, net even teruggelezen tot aan het begin van deze thread. Daar staat het antwoord al....:banghead:

Bovenaan Onderaan