Superb 1.6TDI Hatchback opgehaald

Skoda user1970

Actief lid
Na bijna 5000 km een eerste oordeel.

Problemen met trillingen zijn mij gelukkig bespaard gebleven.
Verbruik gemiddeld 1:18 - 1:19 is zeker niet slecht.
Coming home / leaving home is heel erg prettig in het donker.
Electrische verstelling van de stoelen kan ik iedereen aanraden.
Buiten een veel betere zitpositie is een kleine detailaanpassing snel te maken.
Het lijkt erop dat de geheugenpositie ook wordt vastgehouden

Toch zijn er altijd wel een aantal kleine zaken die voor verbetering vatbaar zijn.

Voicecontrol Amundsen werkt wel, maar niet zo intuitief als ik had gehoopt / verwacht.
Moet nog wel eens commando's herhalen.
Soms gaat tijdens het rijden automatisch de parkeersensor voorzijde aan zonder dat deze handmatig wordt geactiveerd.
Navigatie was na het omzetten naar zomer tijd ineens de weg kwijt. SD kaartje eruit en erin en tot op heden geen problemen meer gehad.

Verder is het een machtig mooie auto die nog steeds veel aandacht trekt.
Ben nog steeds blij dat ik voor de Superb ben gegaan.
Ook al heb ik met de Octavia qua betrouwbaarheid en looks zeker geen slechte auto gehad.

BadBert

Forumguru
Parkeersensoren voor gaan als je onder een bepaalde snelheid rijd vanzelf aan, iig, bij mij ook zodra er dan iets binnen "range" komt.
Vond ik wel handig hahaha
Komt dan een popup op mijn amundsen over hetgeen dan on beeld is heen (linker kant van t scherm)

Trillingen heb ik gelukkig okk geen last van!

ertromp

Forumguru
Mooi dat de auto zo goed bevalt. Tja betreffende navigatie / multimedia is de Colombus wel een paar treden hoger en sneller dan een Amundsen

Skoda user1970

Actief lid
Inmiddels 15.000 km verder. Tot op heden heerlijk en probleemloos cruisen.:D
Paraplu's in de deuren heb ik door de vele stortbuien veel gebruikt. Blijft een werelduitvinding! :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Nog geen olie hoeven bijvullen; peil regelmatig en staat nog steeds netjes tussen min. en max.
Chromen strip bij linker voorportier lijkt niet helemaal aan te sluiten t.o.v linker achterportier.
Windgeruis is niet echt gigantisch dus laat ik het even zo.

Verbruik op lange ritten is gemideld 1:21; vind ik niet slecht voor zo'n grote auto.
(op de Duitse Autobahn 1:18)
Het gebrek aan motorvermogen valt me erg mee.
Door op tijd terug te schakelen bij een klimmetje of inhaalactie is dit te compenseren.
Moet er wel bijzeggen dat ik meestal niet volgeladen onderweg ben.
Door de 6 bak zitten er gevoelsmatig minder grote gaten tussen de versnellingen dan bij de 5 bak van de Octavia het geval was.

Is de service interval overigens in het middelste display te zetten (tussen snelheidsmeter en toerenteller.)
Ik kan dit wel oproepen op het grote scherm onder wagengegevens maar zie nergens een optie om dit naar het midden te verhuizen. Neem aan dat dit bij Amundsen niet kan; of toch?

Nieuwe kofferbakhoekje ligt inmiddels klaar bij de dealer; hulde voor Hegeman Arnhem.
Verder gaan we hopelijk nog veel veilige en relaxte kilometers maken met de Superb.
Iedereen een fijne vakantie toegewenst en een veilige thuisreis.

Steef

BadBert

Forumguru
kijk aan, lekker!

mijne gaf bij 16000 km toch te melding "controleer oliepeil", en dat stond ERG laag... (nog boven min).
Had het idee dat ik toch regelmatig controleerde, maar mijn oprit staat iets of wat schuin, dus denk dat dat vertekend.

Heb er dus maar wat olie bij gegooid ;)

Skoda user1970

Actief lid
Mijn eerste schade:wavecry::wavecry::wavecry: En ik reed niet eens.:shocked::shocked::shocked:
Stond voor het stoplicht en mijn achterbuurman had mij niet gezien:nono::nono::nono:
Gelukkig geen persoonlijk letsel maar een deuk in de achterklep en een paar schrammen op de bumper.
Wordt gelukkig weer snel gemaakt.

Bijlagen

• IMG_0608.JPG
    IMG_0608.JPG
    49,6 KB · Weergaven: 55
  • IMG_0612.JPG
    IMG_0612.JPG
    49,8 KB · Weergaven: 53

RefleCs

Forumguru
Au. Hoe kan je een Superb nou niet zien.... als je nou een Citigo over het hoofd ziet.... maar een Superb...... hebben ze die persoon zijn rijbewijs ingenomen?

• Leuk
Waarderingen: CDK

Skoda user1970

Actief lid
Jongen had net zijn eerste auto en was naar eigen zeggen afgeleid door het seinen van een achterligger.
Een moment van onoplettendheid; voor hem zelf helaas wel een dure les.
Zijn auto had nog meer schade dan de mijne.
Afgelopen vrijdag teruggekeerd uit Duitsland dus kan ik komende week een afspraak maken met de schadehersteller.
Respons van de leasemaatschappij (Arval) was overigens erg vlot. Hulde:thumbsup:

Bovenaan Onderaan