Superb 1.6TDI Hatchback opgehaald

Skoda user1970

Actief lid
Beste mede Skoda rijders,

Vanmiddag mijn Superb in ontvangst mogen nemen.
Keurige aflevering door Hoogenboom in Spijkenisse.

Ben nog steeds diep onder de indruk want:

Hij is zo mooiiiiii :tegek::tegek::tegek:

Zo comfortabel :yeehaa::yeehaa::yeehaa:

En die ruimte :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Had met de Octavia echt niets te klagen, maar dit is toch even wat anders.
Hij kan de komende dagen flink aan de bak vanwege een dienstreis naar Zuid Duitsland
Heb even snel onderweg een plaatje geschoten. Uiteraard komen er nog meer.

De oplettende lezer zal zien dat mijn gebruikersnaam is aangepast naar Skoda User1970

Groetjes

Steef

Bijlagen

• 20160316_140840.jpg
    20160316_140840.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 233
Gefeliciteerd. Ik heb je zelfs mogen aanschouwen bij het ophalen. Wij waren de andere klant die om 13:00 de Superb ophaalde. Ze stonden mooi naast elkaar voor de deur. Veel veilige kilometers.

Skoda user1970

Actief lid
@Breakout,

Goh, wat grappig. Jij ook veel plezier met de Superb en veel comfortabele en veilige kilometers toegewenst.
Had jij de break? Stonden 3 business grijze Superbs naast elkaar. 2x Sedan 1x Combi

@Cordoba,

Handtekening aangepast:D

Hallo Steef,

Zeker, ik moest ook glimlachten toen ik jouw post zag. Klopt. De combi stond voor mij klaar. Ik kwam binnen en zag jou auto (105 in het midden) schuin voor die van mij (de 107 in het midden verder gelijk kenteken) staan. De verkoper gaf toen aan lease rijder aflevering gaat meestal wat sneller dan particulier en dat klopte. Jij was iets eerder weg dan ik.

BadBert

Forumguru
Mooie s3! Heeeel veel plezier ermee!

Ik moet nog 1 week wachten en dan heb ik de mijne eindelijk! Staat dan al bijna 5 weken bij de dealer ivm afloop lease contract.

Ophalen is altijd leuk, hekaas heb ik daar simpelweg de tijd niet voor, of ik moet nog 7 weken weken wachten (en daar heb ik geen zin in hahahaha).

Kom overigens ook van een octavia (2012)

Skoda user1970

Actief lid
Vanmiddag aangekomen op de bestemming in Beieren.
Een zeer ontspannen rit gehad. Is veel rustiger in het stuur en minder "stoterig" dan een Octavia.
Motor moest eerst wel even "wakker worden".
Daarom rustig aan gedaan.

Wat wel opvalt is dat de front assist signalering vrij snel gaat branden als teken dat je te dicht op de voorganger rijdt. Wel goed dat deze veiligheidsvoorziening erin zit.
Kwam onderweg nog langs een kop - staart aanrijding waar 4 auto's bij betrokken waren. Waarschijnlijk had de achterste auto geen front assist. :nono:

Was nooit een fan van de electronische handrem; maar zoals het op de Superb wordt aangestuurd werkt het gewoon goed. Er zit zelfs een "hill hold" functie op. Dacht dat dit alleen op de Style zat.

Motor geluid vindt ik niet storend; klinkt zelfs wel wat "sportief"
Verbruik is me niet tegen gevallen; maar heb dan ook rustig en constant gereden. Is ook nog niet veel van te zeggen. (Boordcomputer gaf gemiddeld 1:21 aan.)

Kortom een positieve eerste kennismaking. Morgenavond weer richting Holland.

@Tuulster,

Zal aan de moderator vragen of dit topic verplaatst kan worden.

Groeten, Steef

Skoda user1970

Actief lid
@Canon-Eye: Je hebt helemaal gelijk.
:thumbsup:
Met constant bedoel ik niet extreem optrekken of hard remmen.
Je komt op de A7 / A70 nogal wat Baustellen tegen. Dat is een mooi middel om te varieren. Laatste kilometers reed ik binnendoor over heuvelachtige en bochtige landwegen. Wel veel op en terugschakelen, maar dat gaat erg makkelijk. DSG nog niet gemist.

Op de terugweg maar wat plaatjes schieten.

Groeten,

Steef

Skoda user1970

Actief lid
Gisteravond na een voorspoedige reis teruggekeerd in Nederland.
Heb de Superb de afgelopen dagen goed leren kennen.
Op de terugreis iets meer gevarieerd in snelheid en toerental.
Gemiddeld verbruik daarom iets hoger.

Handig is dat je kunt switchen in de centrale display van telefoongesprek naar navigatie
zonder het gesprek te beeindigen.
Dat lukte in de Columbus van de Octavia niet.
Verder is de pianolak in het interieur erg mooi maar ook heel vingerafdruk gevoelig
Toch maar witte handschoentjes aantrekken:deuk:

De kofferbak opent onder een zeer grote hoek en is daardoor goed bereikbaar.
Wel opletten in sommige parkeergarages. Daar zitten soms lage plafonds.
(Kon gelukkig nog net op tijd ingrijpen door de klep aan het plastic koord vast te grijpen:shocked:)
De spiegels klappen minder ver in dan ik had verwacht.
Bij een Golf staan ze bijvoorbeeld ook omhoog. Wie heeft een foto hoe dit hoort te zijn?

Zal in het foto topic wat beelden posten van onderweg.
Keep you posted.

Bovenaan Onderaan