Superb - ‘n groene

  • Onderwerp starter Deleted member 26486
  • Startdatum
D

Deleted member 26486

Hallo allemaal,

We overwegen gezinsuitbreiding; onze FC3 uit 2017 bevalt zó goed dat we best nog een Skoda erbij willen.

Mijn eerste gedachte ging uit naar een Kodiaq, maar ben toch meer een stationcar-type -> voor de zakelijke kilometers (en natuurlijk ook de nodige privé) overwegen we een Superb Combi.

Ik doe veel dingen in een andere volgorde dan velen, dus nu lig ik in eerste instantie wakker van de kleurkeuze. Ik wil graag eens iets bijzonders en rood vind ik gaaf, maar na een paar keer gezien te hebben vind ik het too much.

Nu zag ik opeens een groene die ik ontzettend mooi vind:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/s...ne-groen-0ae3e76b-1ce2-4840-a1d6-8e0c7fefc0ec

Is dit Emerald Green?
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Mmm, die kleur moet je ook maar eerst eens een paar keer zien.....ik vindt het niet zo mooi.
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik heb de kleur een keer in het echt gezien, buiten, op een parkeerplaats in een groene omgeving, vond het erg mooi. Dat was op een Karoq, waar het misschien door het SUV karakter iets beter past. Maar ik denk dat het ook op een Superb niet misstaat, en je hebt zeker iets wat je niet vaak tegen zult gaan komen.
 
D

Deleted member 26486

Op de foto’s vind ik het bijzonder fraai, het is absoluut geen kleur die in de mode is en dus erg zeldzaam. Al is onze Faab zilvergrijs, de Superb zou ik wel in een ‘echte kleur’ willen, liefst geen grijs of zwart. In het blauw staat ‘ie 2 huizen verderop, best fraai maar voor net niet wat ik zoek.

Ik denk dat ik van het weekend maar eens moet gaan kijken. De hele samenstelling van dit exemplaar is wel heel precies wat ik graag wil!

Groen nu op 1, rood op 2.



En @Rallye ik woon in een bosrijke omgeving, dus wie weet komt dat hoedje dan nog wel :rockon:
 

robvv

Senior Member
Inderdaad een mooie weinig voorkomende kleur.
ik had zelf heel lange tijd de Combi in gedachte. Maar toen ik de Sedan zag, was ik gelijk om.
 
Laatst bewerkt:

Jessedew

Senior Member
Bijzondere kleur. Ik zelf heb gewoon standaard zwart, maar dit is wel uniek. (weet niet of het je uitmaakt of je hem later nog gemakkelijk kan doorverkopen?)

Heb deze kleur nog nooit in het echt gezien.

Fraaie wagen. Ik persoonlijk zou 45.000 k niet in een Skoda steken, rij nu een Skoda omdat ik niet zoveel wil uitgeven aan een rijk aangeklede station.
 

VentoTDI

Forumguru
Zag m laatst op een superb HB buiten
Vond het een mooie kleur, had ik niet verwacht zo afgaand vanaf wat de site liet zien...
 
D

Deleted member 26486

We kopen de auto privé, (en/maar) we ontvangen een vrij ruime mobiliteitsvergoeding van werkgever. Rijden er ongeveer 25.000km per jaar mee, waarvan ongeveer de helft privé-kilometers.

Ik besteed het budget liever aan een Skoda of een Japanner (een Subaru Outback is mijn guilty pleasure, heel wat anders maar we gaan regelmatig met gezin + MTB’s de grens over en dan is AWD soms best handig. En ik vind het gewoon een gave bak!) dan aan een kleinere Audi/BMW/Mercedes, maar dat is natuurlijk zeer persoonlijk.

Ik geef niet om imago of de mooiste materialen, ik hou erg van functioneel. Zelfs die kleine Fabia blijkt in de praktijk een superpraktische kar voor alle hobby- en vrijetijdsactiviteiten!
 
Bovenaan Onderaan