Sunniboys icm dimmende spiegels

Rofffel

Forumguru
All,

Ik ben voornemens om Sunniboys aan te schaffen voor mijn O3c. Nu heb ik automatisch dimmende binnen en buitenspiegels welke via mijn binnenspiegel wordt aangestuurd. Heeft het blinderen van de achterruit met Sonniboys gevolgen voor de dimmende functies?
 

MaxN

Donateur
In de week dat wij er nu mee rijden, waarvan 1x in het donker heb ik geen verandering kunnen bemerken met daarvoor.
 

Rallye

Forumguru
Ik neem aan dat de binnenspiegel minder licht vangt als je ook de Sonniboy voor je achterruit hebt; Sonniboys voor de zijruiten maken daarvoor denk ik niets uit. De binnenspiegel zal als je ook een Sonniboy voor de achterrruit hebt dus minder snel dimmen. Aan de andere kant heb je door de Sonniboy ook minder last van licht achter je, dus heffen beide zaken elkaar op.

Ik weet niet of het dimmen van de buitenspiegels wordt geregeld via de sensor van de binnenspiegel. Als dat zo is zullen ook deze spiegels bij een Sonniboy op de achterruit minder dimmen. Dat kan wel vervelend zijn.
 

Canon-Eye

Donateur
Heeft het blinderen van de achterruit met Sonniboys gevolgen voor de dimmende functies?
Nee, geen enkel probleem.
Ik heb in mijn vorige auto (O2c met dimspiegels) jarenlang zomer en winter met de Sonniboys erin gereden en daarmee geen enkel (zicht)probleem ondervonden.

Trouwens, mijn huidige auto heeft géén dimmende spiegel maar weer wel Sonniboys in comabinatie met Sunset (donkerder ruiten achter) - en ik moet zeggen dat dit eigenlijk ook al afdoende is om hoegenaamd geen last van verblindende achterliggers te hebben, terwijl in het donker de niet-verblindende achterliggers (en zelfs de verlichte snelweg achter me zónder achterliggers) nog prima zijn waar te nemen. Ik vind het ideaal zo, ook al vanwege de geblokkeerde inkijk overdag.
 

Rofffel

Forumguru
Dat het elkaar opheft kan ik mezelf niet helemaal bij aansluiten want de buitenspiegels dimmen dan ook niet/minder. Ik vind het in de donker geweldig fijn rijden met de gedimde spiegels.
 

Canon-Eye

Donateur
@Rofffel Was op de F2 (toen in elk geval) letterlijk geen optie, dus... :pardon:
Maar zoals gezegd, ik miste ze ook eigenlijk niet echt. Het maakt wel wat verschil, maar niet genoeg om last van te hebben.
 

Joh@n

Forumguru
Ik zal eens kijken binnenkort, moet zeggen dat ik te weinig heb gereden in het donker om het verschil te merken. Ik heb ze er nu sinds een week in zitten en heb er eerlijkgezegd nog niet op gelet. Verder bevallen ze met dit weer wel prima.
 

Antera

Donateur
De buiten spiegels worden gedimd door de binnenspiegel(sensor).

door sonnyboys te monteren beperk je de lichtinval vanaf achteren en zullen ze minder snel gaan dimmen. Of dit echt een groot merkbaar verschil is durf ik helaas niet te zeggen. Ze zullen vast wel dimmen noig
 
Bovenaan Onderaan