Columbus Subwoofer (onderbouw?) in Octavia MK3 Hatchback

Nickn

Nieuw lid
Dag allen!

Ik heb een Octavia Hatchback van eind 2016 met Columbus, maar helaas geen Canton geluidsysteem.
Nu is het geluid niet slecht, maar graag zou ik wat vollere bas hebben.

Een collega van me heeft sinds kort een Seat Leon en heeft bij de dealer een subwoofer op de plek van het reservewiel laten plaatsen (want leasewagen). De kosten waren bij hem 400 euro. Nu vroeg ik me af, is zoiets ook te doen bij de Octavia Hatchback met de 1.0 (deze ligt ook in de Leon van de collega).

Zo ja, waar kan ik zoiets het beste laten installeren? Ik zou het graag willen laten doen met een oplossing die redelijk plug and play is zodat bij het inleveren van de auto ik verder geen problemen krijg (want lease).

Dank allen!
 

Bakkertje

Forumguru
Er is van Pioneer een sub voor in je reservewiel als ik me niet vergis.
Gevonden: http://www.pioneer-car.eu/eur/products/ts-wx610a

Die heeft een speaker level input, dus draden van je headunit naar de kofferbak, voedingsspanning erbij en je bent klaar..

Qua voeding lees ik net dat het ding 15A gezekerd is, dus die kun je op de 12V aansluiting in je kofferbak aansluiten, die gaat volgens mij ook uit na het afsluiten van de auto.

Alles bij elkaar dus aanschaf van zo'n ding en een zaterdag ochtend klussen..
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Bij mijn O3 (Combi) gaat de 12v gelukkig niet uit. Heb mijn kinderen al vaak blij gemaakt met opgeladen MP3-spelers voor de terugrit. Volgens mij is geen enkele 12v-aansluiting in een Skoda geschakeld......
 

B.Stuurder

Forumguru
De subwoofer zal wel verschil maken, maar de bas van het Canton systeem wordt ook voor een belangrijk deel door de woofers in de deuren gegenereerd. Het zal dus niet hetzelfde geluid geven, maar zeker een verbetering zijn.
 
Bovenaan Onderaan