Subwoofer Canton

Davester

Nieuw lid
Hallo technische mensen,

Mijn Subwoofer van Canton is laatst in Zwitserland ermee gestopt. Laatst reed ik een keer hard over een drempel en deed hij het weer even, het lijkt dus een losse/breuk kabel te zijn.

Waarschijnlijk makkelijk te fixen voor iemand met verstand ervan, maar voor de leek niet.

Kent er iemand een goed adres om dit goedkoop te laten onderzoeken/repareren? Of iemand die met mij mee wilt kijken?

De astronomische bedragen van de dealer zijn het liefst niet mijn optie. Heb daar niet zo lang geleden al 2 deurspeakers laten vervangen voor +/- 200 euro.
 
Laatst bewerkt:

PizzaPieter

Forumguru
Is dat een subwoofer in het reservewiel? Zoals bij Seat?

Zo ja, dan zou je mijn inziens dat relatief simpel zelf kunnen onderzoeken (tot bepaalde hoogte). Ding eruit, kijken of de stekker losgeschoten is en eventueel zoeken naar breuk in kabel (wiebelen wiebelen - wiggle wiggle). Mss vind je daar zelf t probleem al.

Anders ff langs een bedrijf rijden die radio's inbouwt. Mijn eerste idee zou niét zijn om voor zoiets langs de dealer te rijden
 

marco_b

Forumguru
Eerst inderdaad verbindingen checken. Als die goed zijn evt externe kabel aansluiten om te kijken of dat wel werkt
 

Po!!eke

Actief lid
Je subwoofer zit linksachterin achter het luikje. Daar zit ie met een stekker aangesloten. En onder je stoel zit de versterker onder het kapje. Stekkers kan je dus eenvoudig zelf controleren. Indien het een draadbreuk is zal t meer werk zijn om deze te vinden
 

Davester

Nieuw lid
Dat vakje krijg ik inderdaad los, maar om bij de stekker te komen moet je heel de zijkant bekleding losmaken, ik ben zelf a technisch en heb alles wel losgeschroefd maar krijg het niet los en wil het niet forceren.

Onder de stoel de versterker zal ik eens kijken.
Met uitlezen geeft hij wel een foutcode op de subwoofer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bw_sprb_sprtln

Nieuw lid
Ik zit precies met zelfde probleem in mijn superb, zomaar opeens valt de subwoofer weg.
Maar vaak als mijn auto tijdje stil heeft gestaan (30min) doet hij wel weer vanaf moment dat ik hem start.

kan je de grote stekker met paarse hendel van de versterker, zo los halen of …. ??
 

Davester

Nieuw lid
Bij mij hield hij gewoon ineens in Zwitserland ermee op, daarna nog wel 1x aan gehoord toen ik hard over een soort drempel ging maar dat gebeurt inmiddels ook niet meer. Krijg 2 foutcodes van open circuit op de sub.

Ik zal vanavond eens naar de versterker kijken als de kleine slaapt. Anders moet ik hem toch even naar de garage brengen en hopen op het beste

Prijzen vallen daar gelukkig mee, voor een oliewissel betaal ik 50 euro en lever zelf 5 liter castrol.
 

VIRII

Banned
Heb hetzelfde gehad. Gelukkig onder garantie een nieuwe subwoofer geplaatst.
Hoop voor je dat het iets is wat los zit, ander kun je ook opzoek gaan naar een tweedehands originele subwoofer.
 

bw_sprb_sprtln

Nieuw lid
Stekker van versterker lijkt goed te zijn, geen losse draden. Nu nog die bij subwoofer controleren, maar die vrij lastig aan de zijkant.
Even kijken als we daar bij komen. Anders maar even naar garage.

Op dit moment geen subwoofer actief, reed door flauwe bocht en opeens viel hij helemaal weg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

bw_sprb_sprtln

Nieuw lid
Oorzaak gevonden, draadje los in de speaker/ subwoofer. Even gesoldeerd en hij doet het weer

a3e661e661719d4269479a2ab5b39a70.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

EdK

Forumguru
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wel dan zou ik de bass maar wat terug draaien.... want als de solderingen nu al lostrillen dan komt binnenkort je achterklep eruit....

Ps: zet ff AUB die tapatalk melding in je telefoon uit !
Elke keer die spam tekst bij elk bericht word op lange duur irri !!:thumbsup::koffie:
 

bw_sprb_sprtln

Nieuw lid
Nou het was helaas van korte duur; subwoofer viel weer weg.
Dacht direct dat de soldeer punt zou los gelaten zijn; echter zat deze toch nog vast en de overige 3 dunne draadjes van speaker ook.

Had zelf idee dat iets van breukje in de aansluitkabel naar speaker.
Iemand enig idee als deze los kan bestellen zoals op de afbeelding hieronder :pieker:
 

Bijlagen

  • E6EEF678-879D-484C-A292-A780E8EDA0F3.jpeg
    E6EEF678-879D-484C-A292-A780E8EDA0F3.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 49
Bovenaan Onderaan