Stuurverwarming default uit?

GijsvE

Nieuw lid
Mijn Enyaq schakelt steevast de stuurwielverwarming aan bij het instappen. Ik wil dat helemaal niet, vind het onaangenaam.
Hoe programmeer ik de default stand van deze feature zodanig dat de stuurwielverwarming uit blijft tot ik hem zelf wil aanzetten?

JJ te G

Donateur
Dat is een goede vraag. Zelf vind ik het juist wel prettig dat beneden de 12 graden de stuurverwarming en de stoelverwarming op de laagste stand aangaan bij het instappen. Door 1 klikje op het stuur gaat de stuurverwarming ook weer uit.
Ik vermoed dat je bij de instellingen van de auto hier meer over kunt vinden.

JJ te G

Donateur
Geeft Google ook garantie op de uitkomsten van de zoekopdracht en is het je gelukt om het automatisch inschakelen uit te zetten?

GijsvE

Nieuw lid
Dank je voor de reacties. Helaas doen beide opties niet wat ik wil instellen: dat de stuurwielverwarming nooit uit zichzelf aan gaat. Wie heeft de oplossing?

EdK

Forumguru
Misschien @Antera met VCDS !? :koffie:

Heb in de Fab4 ook stuurverwarming maar in menu's nooit iets tegen gekomen dat deze standaard inschakeld bij bv bepaalde temp oid

Antera

Donateur
Mijn Enyaq schakelt steevast de stuurwielverwarming aan bij het instappen. Ik wil dat helemaal niet, vind het onaangenaam.
Hoe programmeer ik de default stand van deze feature zodanig dat de stuurwielverwarming uit blijft tot ik hem zelf wil aanzetten?

Is afhankelijk van de buitentemperatuur in je menu kan je dit als het goed is aanpassen.

JJ te G

Donateur
Werkt inderdaad zoals beschreven: stoelen-en stuurverwarming kunnen afzonderlijk worden ingesteld: uit, laag, midden en hoog

Bovenaan Onderaan