Stuurslot

skodaboy57

Nieuw lid
Hallo , lees onlangs in krant tips tegen autodiefstal en een van die tips is , zet je stuurslot aan , maar heeft mijn Octavia 3 fl Style bwj 2019 wel een stuurslot ? Meerdere malen al geparkeerd op steile hellingen en wielen naar stoep gedraaid , maar volgens mij gaat stuur niet in slot...
 

Smeeuwis

Donateur
Zeker wel, de mijne (ook van 2019, ook een Style FL) heeft dat gewoon. Wel contact af zetten geloof ik met de start/stopknop.
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij Kessy slaat het stuur (bij mijn Leon) hoorbaar op slot als je het contact afzet met de startstopknop.
De ervaring met al mijn voorgaande auto's leert het volgende: met een contactsleutel is het stuurslot mechanisch, dat wil zeggen als je de sleutel eruit trekt lijkt er weinig of niks te gebeuren, maar als je dan probeert om het stuur te verdraaien zal het slot aangrijpen zodra het stuurwiel in de geschikte stand komt.
 

1983jeroen

Forumguru
Een stuurslot kun je toch in geen enkele auto apart aan en uit zetten?

Bedoelen ze niet zo'n grote klem die je apart over het stuur zet?
 

EdK

Forumguru
Fabia 4 van 2023 zet ik nog gewoon in stuurslot nadat ik de motor met stop knop heb gestopt....
 

Antera

Donateur
Stuurslot is wat degelijker dan vroeger op een golf 2 bv. Die trok je zo stuk maar tegenwoordig is het wel wat degelijker.
 
Bovenaan Onderaan