Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Sinds een aantal weken heb ik geluid als ik mijn stuur draai, een soort aanlopend geluid.
Dit is aals ik stil sta en mijn stuur draai maar ook tijdens het rijden.
Te weinig olie in stuurbekrachtigingreservoir? ik zou dit zeker controleren.
Bij de oude fabia zit dit reservoir onder de accubak, bij het model 2003 zit deze voor de accubak, vullen met vw hydraulische stuurbekrachtingingolie G.002.000 blik van 1 liter bij de vw dealer gehaald.
Gezien het topic:
<LI class=navbit>Techniek, tuning, probleemoplossingen <LI class=navbit>Octavia I <LI class="navbit lastnavbit">Stuurbekrachtiging maakt geluid
Een O1. Kijk ook maar naar zijn schermafbeelding.
Dit is vrij normaal, het geluid wordt veroorzaakt door de lamellen in de stuurbekrachtigingspomp (vleugelpomp).
In tegenstelling tot de nieuwere modellen is jouw Oct.1 nog uitgerust met een mechanische stuurbekrachtiging. Met name bij de volle stuuruitslag is de pomp duidelijk hoorbaar. Nr. 14 op het plaatje.
Is het bij maximaal sturen? Diesel of benzine motor? De dop krijg je los met een niet te dikke schroevendraaier. Die leg je plat in het gleufje en dan draai je de dop los.
Volgens mij is dat dezelfde dop als op mijn Golf IV zat. Die had nogal brede wielen en hetzelfde euvel, jankend geluid. Ik heb hem open gekregen met een 2 euro munt + een theedoek Bleek ook maar halfvol te zitten.. Niet goed afgevuld bij afleveren; dat wekt vertrouwen in je dealer..
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.