Stuurbekrachtiging af en toe zwaar

ranman

Nieuw lid
Goede avond heren
Heb sinds kort een Fabia 1.4 mpi gekocht maar af en toe gaat de stuurbekrachtiging zwaar en dan weer licht dit is elektrische bekrachtiging heb hem uitlaten lezen hadden ze het over een vervuilde sensor maar heb ook iets gehoord over gecoördineerde kabel op de pomp dat dit veel voorkomt heeft iemand een suggestie????

piair1982

Forumguru
Stuurhoeksensor wil nog wel is de geest geven. Controleer iig het nivo van de stuurbekrachtiging vloeistof. Met een beetje pech zit het reservoir onder je accubak.

Bij mij lag het ooit aan de stuurbekrachtingsmotor... Dat was geen leuk grapje, hoop dat het bij jou goedkoper uitvalt.

Cordoba

Forumguru
Gisteravond ook een eigenaardig stuurbekrachtigings incident gehad: bij thuiskomst na een rit van 80 km viel bij het inparkeren ineens de stuurbekrachtiging uit. Motor uit, en opnieuw starten gaf direct weer gewoon de stuurbekrachtiging actief, en ook zojuist nog even gecheckt en in orde. De accu kan eigenlijk in dit geval het probleem niet zijn: verschillende keren starten, stuurbekrachtiging checken en na een tiental seconden weer uitzetten, is nu niet bepaald bevorderlijk voor de inhoud van de accu, maar geen probleem.

Het enige afwijkende aan de rit, was dat er heel erg veel wind was, dus dat de stuurbekrachtiging misschien iets meer werk had dan normaal. Zekeringen herstellen zich ook niet spontaan, dus dat is in elk geval ook geen oorzaak. Als er iemand is met een goede tip hoor ik het graag, nu lijkt het geen probleem, maar ik ben ervan overtuigd dat het vroeg of laat terug komt.

Cordoba

Forumguru
Grote twijfel daarover, ik heb zelf niet de mogelijkheid om uit te lezen, maar had vannacht rond half twee ook niet de behoefte om direct uit te lezen.

Antera

Donateur
Ik denk dat er wel iets van en foutcode zal zijn die iets meer duidelijkheid kan geven. Het kan idd of de sensor zijn of de pomp. Maar brand er op dat moment dat er problemen zijn geen stuurtje op je dashboard?

Cordoba

Forumguru
Yep, gisteravond had ik inderdaad het stuurtje branden Mark. Bij even uit, en contact weer aan was het ook direct weer weg, en tot nu toe 1 keer gehad. (vanmiddag nog even getest, maar de auto heeft geen meter meer gereden sinds het voorval, alleen gestart).

Ik dacht in eerste instantie aan een accuprobleem als mogelijke oorzaak (originele accu en is met zijn 11e winter bezig) ondanks dat doormeten een paar maanden terug nog lang geen accu problemen aangaf, maar een kapotte cel kan natuurlijk ineens optreden, en houd er geen rekening mee of de accu is doorgemeten. Het feit dat ik nu niets meer merk (start gewoon, en ook draaien aan het stuur gaat normaal) lijkt erop te wijzen dat de accu in orde is.

Antera

Donateur
Kan heel goed dat te lage spanning de oorzaak is. Houd het in de gaten want kan voortekenen zijn van een kapotte sensor of pomp. Lekker doorrijden nu en afwachten

Bovenaan Onderaan