Stroom Aftappen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou graag een versterkerke en wooferke inbouwen in mijn fabia.

Nu was ik deze week eens gaan horen in een speciaalzaak en die wisten me te vertellen dat er in mijn fabia een born zit bij de zekeringkast waar ik makkelijk stroom kan aftappen. Deze born zou rechtstreeks van de accu komen.

Iemand enig idee waar die born juist zit en hoe ik erbij graak?

Born is dus blijkbaar een bout/vijs/... (volgens die mannen van die speciaalzaak).

NEENEE, ze spraken echt over het zekeringskastje bij het stuur van de wagen. Niet bij de verdeelkast maar bij de zekeringkast

DJNeO

Actief lid
het zal daar ongetwijfeld zitten, maar ik denk persoonlijk dat je dan je complete dash uit elkaar zal moeten slopen...
t is dan makkelijker om rechtstreeks vanaf de accu een gezekerde!!!! kabel te leggen die je dan bij de passasier het schutbord door laat gaan... gaatje in het schutbord zit daar links boven onder de plastic plaat waarop je ruitenwissers zitten bevestigd (kom even niet op de naam van dit onderdeel...)

Links naast je stuurkolom zit inderdaad een zekeringenkast. Heb er een keertje wat moeten kortsluiten door problemen met de comfort computer in de deur. Daar zal vast wel een stroompunt liggen rechtstreeks vanaf de accu.
Maar ik sluit me wel aan bij DJNeO zijn advies, sluit hem rechtstreeks op de accu aan met een zekering er tussen. Dan ben je altijd voorzien van stroom rechtstreeks vanaf de accu.
Ook kun je dan rekening houden met kabeldikte enzo voor je versterker, mogelijk kan de orginele bedrading het na een tijdje niet aan en gaat het stinken in je fabia.

purk

Senior Member
idd zit er achter de zekeringkast een strip met drie + punten, daar kun je een kabel aan vast maken voor je versterker.
Je hoeft alleen maar de onderplaat bij de bestuurderskant te demonteren en je kunt het zien zitten.

vergeet niet de massa van de acc eraf tehalen als je een punt los schroeft anders is het vuurwerk. succes manneke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan