Stotteren en hikken octavia3 rs tsi

bartvw

Forumguru
Hoi Bart, mijn olietemperatuur heb ik als max rond de 110 gr gezien.
Wat schokken en of hikken betreft zou ik terug gaan als ik hier zo lees heeft daar van de rest niemand last van met een RS.
Beetje makkelijk om te zeggen het is een product eigenschap, terwijl je voor de servicebeurt er nooit last van had.
Succes en ik hoop dat er een oplossing komt.

Grt Bart
 

Rosinfield

† In Memoriam
Sommige mensen zoals ik, hebben een te hoge bloeddruk zonder aanwijsbare oorzaak en bij een gezonde levenswijze. In de medische wereld noemt men dat dan essentiële hypertensie (producteigenschap). Maar desondanks zal men daar altijd wel wat aan doen.
 

Mettes

Forumguru
Dit zijn inderdaad normale waardes Bart.
Anderzijds heb ik wel nog nooit 114 ○ afgelezen bij mijn wagen.
Wat Kris zegt ervaar ik ook met mijn wagen.
Bij stationair draaien is af en toe een kleine rilling merkbaar,dit is echter niet waar te nemen op de toerenteller.
Hikken tijdens het rijden herken ik totaal niet.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Ik blijf nog steeds bij een niet goed functioneren van een bougie (porselein doorgeslagen) vonkt wel maar op de verkeerde plaats waardoor geen foutcode gegeven wordt.
Een bobine kan ook nog maar dan heb je meestal wel een foutcode.
 
Wat betreft olietemperatuur: 2 weken geleden in de zon op een stevige Zwitserse bergpas met een volgeladen RS: 117 graden.
Gemiddeld verbruik op 3000km doorheen Frankrijk, Zwitserland en Italie: 7.3 liter/100km, en dat is benzine, geen diesel, en voor een volgeladen auto, 3 personen met kampeergerief, 130-150km/u. Niet slecht.
 

DannyG

Forumguru
Wat betreft olietemperatuur: 2 weken geleden in de zon op een stevige Zwitserse bergpas met een volgeladen RS: 117 graden.
Gemiddeld verbruik op 3000km doorheen Frankrijk, Zwitserland en Italie: 7.3 liter/100km, en dat is benzine, geen diesel, en voor een volgeladen auto, 3 personen met kampeergerief, 130-150km/u. Niet slecht.

Dat is wel knap gedaan, dat verbruik. :thumbsup: Met een 1.2TSI tegen 110km/u (wel met twee fietsen op het dak), kwam ik ook op een gemiddelde van 7.3l/100km.
 
Fietsen op het dak zijn nefast voor het verbruik: vorig jaren deden we Denemarken met de RS, met 3 fietsen op het dak. In Duitsland toch wat doorgereden (150-160km/u) en een volle tank aan 12.5l/100km verbruikt...
 

DannyG

Forumguru
Fietsen op het dak zijn nefast voor het verbruik: vorig jaren deden we Denemarken met de RS, met 3 fietsen op het dak. In Duitsland toch wat doorgereden (150-160km/u) en een volle tank aan 12.5l/100km verbruikt...

Dat blijkt inderdaad (was me er ook wel van bewust, alleen niet dat het zó veel zou verschillen). Maar goed, het komt niet zo dikwijls voor en voor de rest is ie super zuinig :jaja:.

Maar ik ga nu stoppen met deze thread off topic te halen ... sowwy :pardon:.
 

oco1979

Forumguru
vonkoverslag kan ook,al zou je dat niet specifiek op bepaalde toerental hebben,eerder in gelijk toerental.
Zou te weten moeten komen wat specifiek hebben gedaan.
Geen foutcodes ga je dan eerder mechanische probleem verdenken.
Foutcode(s) kunnen ook maar nadat een sensor buiten de marge van ingestelde map.
Sommige mogen zelf een beetje afwijken.
 

boontjeRS

Forumguru
Update: deze morgen naar vakgarage geweest die een goede kennis is van me, bougies eruitgehaald, waren iets verkleurd overal maar allemaal gelijkmatig en perfekt op 0.7. Benzine filter was oke, vacum goed alle slangen en darmen gecontroleerd, zal eerder een software matig iets zijn denkt de man. Kan niet veel zijn zegt ie maar normaal is het alleszins niet en producteigenschap zou je dan al gevoeld hebben vanaf nieuw dus dit ook zeker niet als normaal beschouwen. In augustus naar andere skoda garage dan maar.
 

boontjeRS

Forumguru
[QUE="oco1979, post: 638967, member: 17863"]Dan hebben ze software update in garage gedaan?[/QUOTE]

Ze hebben alleen een update van de admunsun gedaan omdat bij verkeers informatie soms het geluid van de radio en navigatie niks meer deed na het informatie bericht. Meer niet zeiden ze.
 

oco1979

Forumguru
Tis wel raar na een bezoek aan garage dat je dat probleem hebt :pieker:.

Kan ook toeval zijn.

Even doorbijten in het probleem is voor de meesten geen optie.

Tijd kost geld tegenwoordig en de importeur zal dat niet allemaal vergoeden,zoekwerk in garantieperiode mogen ze meestal achter fluiten.
Wel als er iets moet vervangen worden of dergelijke ,zal de werkuren vergoed zijn.

Daarmee dat de meesten in de garantieperiode niet staan te springen voor zo een probleem op te lossen.

jammer !
 

boontjeRS

Forumguru
@oco1979 je hebt helemaal gelijk, verder zoeken tot ze het vinden doen ze niet meer. Als ze nu stap per stap zouden uitzoeken waar de oorzaak zou zijn maar neen, straks komt er een andere auto voor onderhoud enz.... Twas vroeger toch beter zulle. Maar ik moet en zal het opgelost krijgen!
 

Joske

Forumguru
misschien dat bij een remap je ineens van je probleem verlost bent... ;)

inspuitmoment en hoeveelheden worden aangepast, net als de ontstekingshoek. Voor hetzelfde geld heb je nadien een goed afgestelde machine en geen enkel probleem meer.
 

boontjeRS

Forumguru
@Joske Had dit ook al bedacht, maar is het dan niet beter om eerst te weten wat het probleem is? Moet ik dit probleem voorleggen aan br performance of niet?
 

Joske

Forumguru
Moet ik dit probleem voorleggen aan br performance of niet?
dat zou ik zeker doen, ze hebben zelf genoeg ervaring met afstellen van motoren. Zullen vast professioneel genoeg zijn om te zeggen dat het wijsheid is of niet. Verder kan je aangeven: no cure, no pay.. en dan zetten ze de originele software er terug op.

Of willen ze misschien mee gaan in verhaal om paar bougiekabels te wisselen om te zien of het opbrengt. Wat ik trouwens vind dat je garagist zou moeten doen om uit te sluiten dat het daar aan ligt. Even wat bougies van het schap halen en wisselen is toch het proberen waard?
 
Bovenaan Onderaan