Storingscode p0303

matteke

Actief lid
Hallo,

Ik heb sinds enkele dagen dat mijn mm lampje brandt. en dat hij bij stationair lopen na ongeveer een minuut of 2 nog maar op 2 cilinders loopt. Als ik de auto uitzet en weer start loopt hij weer.. ook met gewoon rijden gaat het redelijk goed.Volgens obd geeft hij aan "misfire 3e cilinder". Aangezien ik de symptomen al eerder gezien had, heb ik de bobine en bougie met de 2e cilinder verwisselt.. maar helaas het probleem blijft op de 3e cilinder. Verder heb ik nog het vlinderhuis gereinigd. ..ook heb ik zon goedje van wymm in de tank gedaan om de injectoren te reinigen.. maar het probleem blijft bestaan. Hebben jullie nog ideeen om erachter te komen wat er aan de hand is? En weten jullie een manier om de injectoren te reinigen, of moet ik ze gewoon vervangen? Het gaat om een 1.2 htp van 2005. Kmstand 148500.
Alvast bedankt

milanseegers

Forumguru
Alvorens te reinigen kun je de injectoren ook nog even omwisselen om te kijken of het probleem mee verhuisd. Injectorrails kun je loshalen met twee bouten. Daarna kun je de injectoren afnemen door de klemmetjes er af te trekken. Let op de pakkingen/ringetjes dat je die niet kwijt raakt.

matteke

Actief lid
Alvorens te reinigen kun je de injectoren ook nog even omwisselen om te kijken of het probleem mee verhuisd. Injectorrails kun je loshalen met twee bouten. Daarna kun je de injectoren afnemen door de klemmetjes er af te trekken. Let op de pakkingen/ringetjes dat je die niet kwijt raakt.
Dank je wel voor je reactie.. zoals jij het beschrijft , stelt het niet zoveel voor.. ik heb wel 2 rechter handen, maar dit heb i nog nooit gedaan.. dus ik ben er een beetje huiverig voor. Ik zal morgen na ijn werk er eens voor gaan..

milanseegers

Forumguru
Je hebt de bobine en de bougie al weten te wisselen. Dan weet ik zeker dat je dit ook wel kunt met de twee (linker) rechterhanden ;) oja, hou dr wel even een oude lap bij voor wat van de brandstof die vrij kan komen uit de rails.

Spierings

Forumguru
Inderdaad even de injector ook wisselen...

Als dit geen verschil maakt wordt het tijd om de compressie te laten controleren...

matteke

Actief lid
Hoi, even een update.... injectoren verwisseld , en het probleem blijft op de 3e cilinder.. een compressietest uitgevoerd de 1e en 2e cilinder zitten 13, en de 3e op bijna 10 bar. Een scheutje olie via het bougiegat in de 3e cilinder gedaan, en toen nog maals een test gedaan. Nu was de druk op 3e cilinder bijna 13 ...

matteke

Actief lid
Nu ben ik dus op het punt gekomen , dat ik de hulp van een garage nodig heb... heb mijn garage gebeld.. maar hij kan geen prijs noemen.. hij moet toch eerst een diagnose stellen.. hij vertelde dat het ook een scheurtje in de kop kon zijn... dus dat gaat weer geld kosten

oco1979

Forumguru
deftige diagnose gedaan :thumbsup: voor iemand die zeg dat hij 2 rechterhanden heeft.
ik zie sommige monteurs deze nog niet doen.
nieuwe bobine(s) bougies en injectoren steken dat wel,maar dan uitkomen dat deze toch niet is.
Schraapveer op piston kapot,daardoor compressieverlies en met beetje olie er in dicht je deze even af.

matteke

Actief lid
deftige diagnose gedaan :thumbsup: voor iemand die zeg dat hij 2 rechterhanden heeft.
ik zie sommige monteurs deze nog niet doen.
nieuwe bobine(s) bougies en injectoren steken dat wel,maar dan uitkomen dat deze toch niet is.
Schraapveer op piston kapot,daardoor compressieverlies en met beetje olie er in dicht je deze even af.
Lang leven dit forum

matteke

Actief lid
Hallo, het is tujd voor een update... auto naar de garage gebracht.. en de monteur op de hoogte gesteld van mijn bevindingen... hij belde mij diezelfde dag nog, dat de suto gerepareerd is.. de bobines waren slecht.. de vrouw gaat de suto halen.. en bij het eerst volgende stoplicht.. blijkt het euvel nog niet verholpen. Dus meteen rechtsomkeer. Vanmorgen weer telefoon gehad.. nu blijkt de ecu kapot te zijn.. deze schakelt de injector en de bibine uit. Blijkt volgens hem een bekend euvel te zijn. Na verloop van tijd.. ik vroeg of dit niet komt omdat er een slechte compressie op de cilinder zit.. volgens hem kan deze auto niet 1 cilinder uitschakelen bij een mankement.. maar hij schakelt dan alles uit... toen maar meteen gevraagd wat we gaan doen met reparatie kosten , waarbij het euvel niet verholpen is... aangezien ik geen geldboom heb.. en ik geen zin heb om ergens voor te betalen wat niet kapot is... hij heeft nu de ecu incl. Klok en 2 sleutels opgestuurd.. en deze komen vrijdag terug...... ik betaal nog niks totdat ik zelf zeker weet dat het dvel verholpen is.

Ik hou jullie op de hoogte

oco1979

Forumguru
Hallo, het is tujd voor een update... auto naar de garage gebracht.. en de monteur op de hoogte gesteld van mijn bevindingen... hij belde mij diezelfde dag nog, dat de suto gerepareerd is.. de bobines waren slecht.. de vrouw gaat de suto halen.. en bij het eerst volgende stoplicht.. blijkt het euvel nog niet verholpen. Dus meteen rechtsomkeer. Vanmorgen weer telefoon gehad.. nu blijkt de ecu kapot te zijn.. deze schakelt de injector en de bibine uit. Blijkt volgens hem een bekend euvel te zijn. Na verloop van tijd.. ik vroeg of dit niet komt omdat er een slechte compressie op de cilinder zit.. volgens hem kan deze auto niet 1 cilinder uitschakelen bij een mankement.. maar hij schakelt dan alles uit... toen maar meteen gevraagd wat we gaan doen met reparatie kosten , waarbij het euvel niet verholpen is... aangezien ik geen geldboom heb.. en ik geen zin heb om ergens voor te betalen wat niet kapot is... hij heeft nu de ecu incl. Klok en 2 sleutels opgestuurd.. en deze komen vrijdag terug...... ik betaal nog niks totdat ik zelf zeker weet dat het dvel verholpen is.

Ik hou jullie op de hoogte

Even denken :pieker:.

Kan wel zijn doordat de bobine niet meer goed was, deze hoogspanning aan de sturing van de ecu bobine.
Daar kan een ecu natuurlijk niet echt goed tegen :cry:.

Als dat naar actronic is dat hij deze heeft verzonden testen ze deze eerst.
Kostprijs valt dan goed mee moest het toch niet kapot zijn.

Bekijk deze eens ; http://www.actronics.eu/shop/skoda-fabia-5j-2007-2014-ecu

klik op de juiste ecu en dan diagnostische informatie

matteke

Actief lid
Even denken :pieker:.

Kan wel zijn doordat de bobine niet meer goed was, deze hoogspanning aan de sturing van de ecu bobine.
Daar kan een ecu natuurlijk niet echt goed tegen :cry:.

Als dat naar actronic is dat hij deze heeft verzonden testen ze deze eerst.
Kostprijs valt dan goed mee moest het toch niet kapot zijn.

Bekijk deze eens ; http://www.actronics.eu/shop/skoda-fabia-5j-2007-2014-ecu

klik op de juiste ecu en dan diagnostische informatie
Ben benieuwd, maar het verklaart dan de compressietest nog niet..
Waarschijnlijk is hij vrijdag klaar.. dus fftjes afwachten...

Spierings

Forumguru
Waarom heeft hij eigenlijk een ecu, klok en sleutels oogestuurd? Hij heeft dan toch alleen de andere ecu nodig....

Cordoba

Forumguru
@matteke Ik heb opnieuw je topic doorgelezen, en krijg heel sterk de neiging om te roepen: "ga naar een echte monteur/garage". Hij komt steeds met oorzaken die het niet kunnen zijn als je even nadenkt. De compressietest in combinatie met het scheutje olie maakt duidelijk dat er een mechanisch probleem is in cilinder 3, geen enkel software of electronica probleem kan de resultaten van je test verklaren.

Schraapveer zoals @oco1979 noemt, is een serieuze mogelijkheid. Wat de klokkenwinkel betreft: in Nederland is er een nog bekendere, namelijk KMS in Apeldoorn.

Bovenaan Onderaan