Storingen na vervangen achterlicht

Onlangs heb ik helaas wat parkeerschade opgelopen aan mijn Superb iV HB, 2021, L&K. Het rechter achterlicht is daarbij beschadigd geraakt en is door een schadehersteller vervangen door een nieuw, origineel Skoda-achterlicht.
Direct daarna merkte ik al dat ik bepaalde gegevens plotseling ontbraken op het display van het instrumentenpaneel. Op de heenweg naar de garage zag ik daar nog actieradius en brandstofverbruik, op de terugweg waren deze gegevens weg en ook niet meer terug te krijgen op het scherm. Vandaag merkte ik dat de sfeerverlichting alleen nog in standaard wit brandt maar ik kan geen kleur meer selecteren. Wat kan hier aan de hand zijn en hoe zou ik dit (evt. zelf) kunnen verhelpen?

unphoto

Nieuw lid
Kan het zijn dat de opties die je mist, achteraf zijn ingebouwd?
Zo ja, dan is vermoedelijk door SVM, de codering ongedaan gemaakt.

SuperBeeb

Forumguru
Ik heb onlangs een achterlicht van mn Passat (2017) zelf vervangen (was plug&play). Geen OEM, wel een A-merk. Geen storingen gekregen. Nou is jouw Superb wel wat nieuwer, maar kan me niet voorstellen dat veel zou verschillen.

Coled

Forumguru
Kan zijn dat je dat ze een update hebben uitgevoerd waardoor die dingen er nu uit zijn.
Maar brandstofverbruik hoort er standaard wel in te zitten. Op je hoofddisplay in de middenconsole kan je volgens mij ergens instellen wat je allemaal in het menu wilt hebben tussen de tellers..
Hoe dat zit met die verschillende kleuren is mij wel een raadsel!
Ik zou het zoieso terug koppelen naar de garage!

hemi24

Forumguru
Het lijkt mij heel sterk dat het vervangen van een achterlicht dit soort ”storingen“ tot gevolg zouden kunnen hebben.
Met alle respect, het klinkt mij eerder als onkunde van de bestuurder…

Maar goed, het beste is om eerst weer terug te gaan naar de partij die het achterlicht heeft vervangen!
En ik verwacht dat die met een paar klikjes alle instellingen weer naar wens terug weten te zetten.

unphoto

Nieuw lid
Mooi om te lezen dat het geen coding issue was.
Kon me al moeilijk voorstellen omdat de L&K uitvoering vrijwel alles af-fabriek in/vrij geschakeld heeft.

Bovenaan Onderaan