Storing Start-stop

Hallo,
Ik heb een vraag. Mijn Skoda Octavia 3 blokkeerde in het starten (de sleutel), dat is met wat kruipolie verholpen, maar ik krijg wel een melding van storing in het start-stop systeem. De auto start even, maar valt meteen weer uit. Ik heb hem echt overmorgen nodig. Bij wat voor garage kan ik dit het beste laten repareren, en is het duur? Ik woon in Mook, bij Nijmegen en ik denk dat de pechhulp gaat voorstellen om de auto naar een garage te slepen. Maar dan wil ik wel een goede garage hebben die niet duur is. Weten jullie wat er aan de hand kan zijn en waar ik terecht zou kunnen?
Groetjes, Inge

Tees

Donateur
Starten en direct weer uitvallen is een klassiek symptoom van de startonderbreker die ingrijpt. Ik zou als eerste even testen of dit met de tweede sleutel ook gebeurt. Zo ja, dan is er een goede kans dat de chiplezer in de stuurkolom kapot is of geen contact meer maakt. Weet even niet meer of deze in de sleepring zit of ernaast.

Arjan1985

Forumguru
Heb je een reservesleutel? Zelfde euvel? Wellicht accu Polen er even af en op? (reset) of is dat onzin wat ik nu roep..? Ik zou dit zelf proberen

Bovenaan Onderaan