Storing PDC

Roeland80

Forumguru
sinds enige tijd werken mijn parkeersensoren niet meer 100%. Als ik 'm in de R zet dan geeft het akoustisch signaal een lange piep en vervolgens werken de sensoren niet.
Ook het display op de radio schakelt gelijk weer terug naar de radiostand.

Ik heb op het forum al gezocht en waarschijnlijk 1 van de sensoren stuk.

Weet iemand of deze alle 4 het zelfde zijn? Ik weet namelijk niet welke stuk is en 4 mei staat hij voor een beurt in gepland bij JB autoservice in dieverbrug. Die moet een sensor gaan bestellen..... als ze alle 4 het zwlfe zijn kan hij er gewoon eentje bestellen anders moet ik eerst checken welke stuk is..... de auto is een Skoda Octavia FL combi uit 2011
 

Duijzer

Donateur
Heb ik ook gehad. Dacht dat het een sensor was, maar bleek bij uitlezen het speakertje van de pieper te zijn. Gaf een lange piep als je inschakelde en ging dan uit. Pieper zit in de B-stijl bestuurderszijde.Even uitlezen, dan weet precies welke het is.
 

Roeland80

Forumguru
bedankt voor de reacties! ik heb effe met een trucje gecheckt welke sensor stuk zou zijn als je je vinger op de sensor legt en met je oor dichtbij luistert hoor je hem heel snel tikken 3 sensoren tikken 1tje dus niet gelukkig een sensor waar ik redelijk makkelijk zelf bij kan... dus ga het zelf maken.... ik heb nog een setje bij passende lak van de auto dus die zwarte sensor is zo grijs.....
 

Eltjo

Forumguru
@Duijzer Bij mij gaf die een lang alarm en het display op de radio verschijnt ook niets.
Net een paar dagen voor de vakantie.

Uitlezen geeft het volgende;
Address 10: Park/Steer Assist (J446) Labels: None
Part No SW: 1Z0 919 475 C HW: 1Z0 919 475 A
Component: PARKHILFE 8K H06 0006
Revision: -------- Serial number: 66541005500770
Coding: 110008
Shop #: WSC 33361 790 00999
VCID: 4189A38FD87C1116DBD-8014

1 Fault Found:
01543 - Parking Aid Warning Chime (H15)
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1

Deze H15 achterpieper zit bij de Superb II station in de D-style. Hier info van onze oosterburen.
https://www.skodacommunity.de/threads/wo-ist-der-lautsprecher-vom-pdc-hinten-verbaut.118073/

De 8E0 919 279 is het bestelnummer waarmee je het op Ali ook kan vinden; vanaf €2,61 thuis en lang wachten... Deze kost bij bij de dealer momenteel €27.

Het demonteren van de bekleding van de D-stijl naast de achterklep ging makkelijk door de vingers er achter te zetten. Deze is met 4 clips geklikt.

Het ding zelf is idd erg lastig te bereiken onder de hoek van de hemelbekleding. Bij mij zaten er spreid-nietjes als bevestiging die ik eruit heb gekregen door ze met een priem of kleine schroevendraaier door te duwen. Eruit pakken van de pinnetjes gaat net door de gaten in het dubbele plaatwerk.

Het 50 Ohms speakertje is idd kapot. Ik heb nog geprobeerd de kleine draadjes te hersolderen maar kan het zonder loep of camera bijna niet zien. Na de vakantie komt de Ali versie binnen en vervang ik het speakertje.

Tijdelijk werkt het nu met een 50 Ohms weerstandje gesoldeerd tussen de speakerpolen; de PDC het nu voor met geluid en achter zonder geluid. Dan zie ik de streepjes wel op de radio en ben van de lange piep af bij inschakelen van de achteruit.
 
Laatst bewerkt:

Eltjo

Forumguru
Zo, afgelopen weekend het Ali speakertje gemonteerd (niet met de nietjes maar een stuk eenvoudiger met tape) en het piept er weer vrolijk op los bij het achteruit rijden.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan