Storing centrale deurvergrendeling

Rene Schouten

Nieuw lid
Hoi ik zal me eerst even voorstellen ik ben Rene en kom uit midden limburg. Ben sinds een jaar of zes trotse eigenaar van een fabia greenline 1.2Tdi.

Tot nu toe 190.000km probleemloos gereden maar nu beginen er toch wat electronische problemen te ontstaan. Sinds enjge tijd gaan niet alle deuren meer open als ik de afstandsbediening gebruik (soms wel) het rode lampje in de deur bij de chauffeur blijft dan ook branden. Als ik gebruik maak van de sleutel heb ik het probleem vele malen minder. Heb ook al eens last gehad van haperende electrische ramen maaar dit probleem is alweer een tijdje weg. Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
 

spar

Nieuw lid
René,
ik heb vergelijkbaar probleem. Centrale vergrendeling activeert af en toe spontaan. Gaan tijdens ontgrendeld zijn ineens alle deuren op slot. Soms wil de kofferklep niet meer van slot. Ik ben evenzeer benieuwd naar reacties.

Oh ja, het betreft hier een Fabia automaat 16V uit 2005

groet
Don
 

spar

Nieuw lid
Zijn er forummers die zelf al iets dergelijks hebben gerepareerd? Apeldoorn is nogal een afstand, zeker in een Fabia,,,,,
 

Cordoba

Forumguru
Dealers en veel garages repareren het door domweg het deurslot te vervangen door een nieuw, dat kost je dan minimaal 150-200 euro. Als je naar Apeldoorn rijdt (op afspraak) ben je daar zo klaar, en kost het je 50 euro, en krijg je garantie op de reparatie. Dit kan doordat Frank op een rustig moment binnenshuis de sloten repareert, en als je een afspraak hebt, heeft ie een vervangend exemplaar klaar liggen, en wisselt dat met je kapotte slot. Alleen al het verschil in kosten, lijkt me genoeg reden om toch het ritje naar Apeldoorn te maken. Ik heb zelf geen ervaring met Frank, maar ken een handvol mensen die daar goede ervaringen hebben (ken er geen slechte ervaringen).
 

EdK

Forumguru
Zijn er forummers die zelf al iets dergelijks hebben gerepareerd?

Zover ik me kan herinneren zijn ze allen naar appeltjesdoorn gereden

Apeldoorn is nogal een afstand, zeker in een Fabia,,,,,

Tsja dan word het simpelweg naar de dealer rijden om de hoek en het 3 voudige betalen...
Enne in een fabia is de afstand excact hetzelfde als in een Yeti hoor.....
 
Bovenaan Onderaan