Storing achterklep/alarmverlichting door interieurverlichting

Rofffel

Forumguru
Dag allemaal,

Ik ben dus recent tot de conclusie gekomen dat het rechterlampje van de interieurverlichting aan de voorzijde, geschakeld is met de sensor van de achterklep en de alarmverlichting.
Waarom ik dat hier plaats?
Zodat iemand in de toekomst hier mogelijk de informatie van krijgt die hij/zij nodig heeft.
Hierbij het filmpje:

 

O3-Rider

Senior Member
Uhm wat moet je dan doen/hebben om dit te veroorzaken? Rechterlampje defect? Vervangen door LED?
 

Rofffel

Forumguru
Ik vermoed dat juist het ledje het probleem is.
Ik had hier crappy Aliexpress ledjes in zitten.
 

O3-Rider

Senior Member
Ik heb ook cheap Ali LEDs in de auto. Maar nog geen problemen gezien. Zal morgen eens alarmlichten testen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 

O3-Rider

Senior Member
Vandaag getest. Geen probleem zoals in je video. Werkt hier gewoon met led.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 

Rofffel

Forumguru
Zet het rechter lampje aan, stap uit en doe de deuren op slot. Dan geeft ie bij mij deze storing.
 

O3-Rider

Senior Member
Net geprobeerd. Lampje gaat gewoon uit. Display ook, en geen storing of zo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 

Rofffel

Forumguru
Hmm vaag.
Wellicht dat t aan Kessy of een andere feature ligt die via de hemelverlichting loopt.
 
Ik heb deze storing 2x gehad bij mijn Octavia. De eerste keer stond binnenverlichting rechts achter (leeslampje) nog aan. 2e keer zat dashboardkastje niet goed dicht waardoor het lampje in het kastje aan bleef staan . Dan knippert het mfa alsof de achterklep open staat en knipperen de lampjes onder in de buitenspiegels ritmisch.
 

Cordoba

Forumguru
Hmm, ik lees dit topic nu en vind het wel wat lijken op wat ik bij mijn Fabia III tegenkom: als tijdens het rijden het handschoenenkastje wordt geopend, verschijnt er een alarm dat de achterklep open staat. Kastje dicht, melding weg. Dit lijkt dus een soortgelijke vreemde reactie van de auto. Hierbij moet wel zeggen dat ik het standaard kofferbaklampje heb vervangen door 2 ledlampjes, dus benieuwd of dit de oorzaak kan zijn (ga ik nog een keer uitproberen).
 

Monteurtje

Forumguru
In welke fitting?

Tot nu toe heb ik alleen gehad van een lampje die aangaat zodra achterklep opent. Dus links of rechts in de koffer.
Je kan stekker eraf halen om te controleren welke het is. Of met multimeter de diode controleren. Dat is dat kleine zwarte dingetje wat in de behuizing van het lampje zit.
 

Roeland80

Forumguru
Hier ook het zelfde Dashboardkastje zat een beetje vol waardoor deze open was gevallen terwijl auto afgesloten stond. Hierop gingen de knipper lichten knipperen alsof hij open of dicht ging en achterklep was open.... nu heb ik zelf wat getest als de auto afgesloten is en ik zelf het dashboard kastje open doe gaat de achterklep automatisch open en de alarmlichten gaan zo nu en dan knipperen....
zie ook filmpje:
 

Roeland80

Forumguru
Hier nog wat testjes gedaan ligt dus aan de LED interieur verlichting die een signaal door geeft….. aan de achter klep als ik namelijk bij afgesloten deuren leeslampje a doe krijg ik ook de zelfde storing als in 1e bericht hier…
 

tvdp

Lid
Ook erg toevallig dit. Bij mij ging vandaag ook ineens de alarmlichten versneld knipperen.

Ik heb in de kofferbak idd de 2 lampjes vervangen door led, bijna al een half jaar geleden. Nu de linker led eruit gehaald, geen problemen meer. Rechter led naar links geplaatst, weer problemen. Ik moet nog even kijken of het met de linkerkant met een gloeilamp hetzelfde probleem oplevert. Als dat zo is dan is er iets met de bedrading.
 

tvdp

Lid
Update:
Een carpool collega gaf gisteravond aan dat het leeslampje achter aan stond. Overdag zag ik het dus niet, alles weer aangesloten en alles werkt weer naar behorende.
Volgende keer dus alles beter controleren
 
Bovenaan Onderaan