Storing aan achterwisser en achterruit verwarming.

Roedie76

Senior Member
Ik had al even zitten zoeken, maar ik kan zo snel niks vinden.

Sinds een paar weken heb ik af en toe een weigerende achterwisser.
Als de wisser niet werkt, werkt de sproeier wel gewoon.
Als ik dan de achterklep een paar keer open gehad heb werkt de wisser opeens weer.

En gisteravond reed ik met mistlicht voor aan en wilde ik de achterruitverwarming aan zetten.
Op het moment dat ik het knopje van de achterruitverwarming indrukte gingen ineens de ruitenwissers voor aan op de continu stand.

Ook heb ik af en toe last van een raam links voor dat niet in een keer naar beneden wil.
Als ik de knop vast hou wel maar de one touch functie werkt dan niet.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die een of meerdere problemen ook ervaren hebben.
 

SuperBartje

Forumguru
Klinkt als een of meerdere kabelbreuken in je klep en (waarschijnlijk bestuurders) deurscharnier.
Is een rotklus om te repareren.
Pas maar op voor kortsluiting of zekeringen die er uit klappen.

Als je mazzel hebt is de deur alleen maar een vervuilde schakelaar.
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Dat klinkt inderdaad naar een kabelbreuk zoals @SuperBartje aangeeft.
Die deurschakelaar kan weer een probleem met de deurmodule zijn
Wellicht eerst even uitlezen de auto met VCDS of VCP
 

Roedie76

Senior Member
Ben nog even wat gaan nakijken met de achterruitverwarmingsknop.

Het maakt niet uit of ik licht voer of niet, als ik de knop van de ahterruitverwarming indruk gaan de wissers voor op de continu stand wissen.

Ik zal kijken of het tussen kerst en oud en nieuw lukt om de auto een keer aan de laptop te hangen in de werkplaats van mijn oud collega.
 

Roedie76

Senior Member
Heb helaas nog geen tijd gehad om de auto uit te lezen.
Wel heb ik ontdekt dat als ik met draaiende motor aan de kabeldoorvoer naar de achterklep rommel, de wisser dan wel spontaan wil bewegen.

Ik ben dus bang dat het bij betere temperaturen pellen gaat worden.

Zeker omdat de wisser nu helemaal niks meer doet.
 
Bij mij zelfde probleem met achterwissel soms wel en soms niet wel sproeier.
Ook raam soms moeilijk maar na rubbers hebben gesmeerd weer stuk beter. Liep waarschijnlijk te stroef waardoor hij soms terug ging .
Ook steeds abs storing. Sensor vervangen en alles schoongemaakt maar helaas.
Vorig jaar handremkabel vervangen voor apk en nu was aandachtspunt voor komend jaar. Bij klemmetje schuurt hij steeds waardoor er scheurtje in komt en gaat roesten etc.
Met grote beurt gehad en apk en nieuwe accu dus moet nog even mee gaan maar zal binnen jaar of 2 denk ik toch weg gaan als er weer.paar dingen komen. Is 2010 model met bijna 140.000 op de teller
 
Bovenaan Onderaan