Stop-startsysteem

CharlesTucker

Forumguru
Ik ben ervan overtuigd geraakt dat dit systeem meer kwaad aan je auto doet dan goed aan het milieu.
In de afgelopen 400.000km met twee Octavia's in 11 jaar heb ik werkelijk nog nooit problemen gehad met het start/stop systeem (en vrijwel geen problemen met de rest van de auto). Ik ben dan ook oprecht benieuwd waarom je overtuigd geraakt bent van het feit dat het kwaad aan je auto doet. Wat betreft het milieu, ja, ik denk dat dat de winst daar wel erg marginaal is, maar het is altijd wel lekker stil in de auto bij een stoplicht.

Over (permanent) uitzetten is overigens al veel te vinden op het forum, met de zoekfunctie moet je een eind komen. Maar voor zover ik het begrepen heb moet je voor permanent uitschakelen wel met iets als VCDS aan de gang ja.
 

PizzaPieter

Forumguru
Daarom ook vraag pm meer info.
De optie hem uit te zetten met dashboardknop of via menu is volgens mij éénmalig, dus elke rit opnieuw
 

Sjoerdb

Forumguru
Bij een schakel auto ben je zelf vooral verantwoord of je het systeem in werking laat treden, dan ook niet zeuren hoor.

Bij een automaat kun je er niet omheen, of extra verbruikers inschakelen waardoor deze dus niet aan goede voorwaarde voldoet om in werking te treden.

Je hoeft je van mij niet voor te stellen want het is niet verplicht volgens de forum regels, maar meer info over type auto wat je rijdt helpt wel om de vraag te beantwoorden.
 

Tees

Donateur
Ik zie z'n berichten gewoon nog hoor. En zullen we nu deze non-discussie stoppen?

MOD-EDIT: Zes off topic berichten verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ertromp

Forumguru
Bovenaan Onderaan