Stoelverwarming

Hoi,

Afgelopen week mijn nieuwe leaseauto ontvangen (Skoda Fabia Combi 1.2 TDI 75pk greenline businessline).
Ik heb o.a. lederen bekleding met verwarmbare voorstoelen.

Over de verwarming heb ik wat vragen.

De verwarmingsknoppen die volgens de handleiding zijn aangegeven zijn bij mij niet aanwezig.
Ik heb daarentegen een knopje aan de voorkant-onderkant van de stoel (knopje heeft in het midden een circel voor aan/uit en hieromheen 4 knopjes met pijltjes).
Als ik de middenknop van de bestuurdersstoel aanzet gaat in de rugleuning een massage van start ???
Nogmaals de middenknop indrukken en de massage stopt.
De bijrijdersstoel heeft geen massage.

Ik heb dit niet besteld (vind dit ook niet echt lekker) en vraag me hiernaast af hoe ik de verwarming aan/uit krijg.

Heeft iemand ervaring met dergelijke stoelen en zijn er instructies hiervoor.
Iemand verder een idee waarom de standaard knoppen voor de stoelen er niet inzitten?

Groetjes
Johan
 

Canon-Eye

Forumguru
Iemand verder een idee waarom de standaard knoppen voor de stoelen er niet inzitten?
Ik vermoed dat de stoelverwarming er achteraf als accessoire is ingebouwd en dat daarom de "reguliere" knoppen niet in het dashboard of elders aanwezig zijn. Het was (in elk geval toen ik de mijne bestelde) op de Greenline niet leverbaar als fabrieksoptie, dus heeft de dealer zo'n inbouwactie voor mij geregeld.

Ik heb ook van die knopjes onderaan de stoelen zelf zitten, maar geen massagestand: het zijn gewoon wipschakelaars met een ledje erbij, middenstand is uit en de andere zijn stand 1 resp. 2 van de verwarming.
Ga er eens op de knieën bij zitten zodat je kunt zien wat je doet en kijk dan wat die rondom-knopjes eventueel doen (gaat er ergens een ledje aan of zo).
 

frankhuisen86

Nieuw lid
dit is inderdaad een naderhand ingebouwde optie, de massage stand is mij niet bekend wel ken ik de knopjes voor de stoelverwarming, als je iets niet begrijpt ofzo dan zou ik terug gaan naar de dealer waar je hem gekocht heb dan kunnen ze je het helemaal uitleggen over hoe en wat!
 
Dank jullie voor je reacties. De lederen bekleding en verwarmingvoorstoelen is inderdaad vanuit de leasemaatschappij als accessoire aangemerkt wat op zich ok is voor de bijtelling.
Inderdaad ga ik binnenkort even langs de leasemaatschappij voor een toelichting op de werking van de knop. De massage werkt overigens ook voor de bijrijdersstoel, maar iets van verwarming heb ik nog niet gemerkt.
Onderstaand een foto van de betreffende knop (ronde knop met stoeltje zet de massage aan-uit, de vier >| knopjes lijken de massage richting te bepalen, maar daar ben ik nog niet over uit.
fabia-verwarmingsknop.jpg

Verder helemaal happy met mijn Fabia (ben nu langzamerhand bekend met alle knopjes etc., heb imperial, dakkoffer en fietstrailer dit weekend verwijderd) dus ga komende week wat km´s maken.
 
Even een update.
Men heeft abusievelijk massagestoelen in de auto geplaatst en dus geen verwarming.
De verwarming wordt nu alsnog ingebouwd en de massagestoelen blijven er ook in:cool:
Binnenkort even een afspraak maken en dan is alles weer gefixed.
Jippieee
 

Schipper74

Senior Member
Heeft iemand ervaring met massagestoelen in de auto, bij voorkeur via lederinbouw?
Is het de moeite waard?
 

Joske

Forumguru
@Schipper74

ik heb geen ervaring met massagestoelen in een auto.. maar ik vroeg me af of jij je al eens hebt kunnen voorstellen in onze meet- en greet van het forum?

Weet niet welke auto je rijdt, is altijd wel interessant om te weten ;)

Adhv je nickname zou ik gokken dat je 40 jaar moet zijn of worden en dat je op 1 of ander groot schip rondvaart? :D
 

Schipper74

Senior Member
Hi Joske,
Ben 45 jaar, 4 kids en nickname is een verbastering van achternaam, ook al heb ik wel een bootje ;)
Huidige auto is een Prius, was destijds ook 14%.
Heb nu een O3 greenline besteld,

Gr Rob
 

Rallye

Forumguru
Men heeft abusievelijk massagestoelen in de auto geplaatst en dus geen verwarming.

Gefelicteerd, maar weer een bewijs dat het voor de baas erg duur kan worden als "je gewoon je werk doet". Alleen massagestoelen, wel leer, maar zonder verwarming lijkt mij dusdanig buitennissig dat je als inbouwer voordat je zoiets doet eerst even belt met de gachte klant. Niet dus. En nu kan alles er eerst weer eens uit.......
 
Excuus voor het reageren op een dood topic maar ik wil ook massagestoelen in mijn fabia II. Iemand meer info over deze stoelen en of het mogelijk is om dit achteraf te monteren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan