Stoelverwarming Probleem?!

MarcoV1988

Nieuw lid
Hallo,
Ik heb een Fabia van 2001 Elegance uitvoering. Deze heeft stoelverwarming echter functioneerd maar een kant en dat is de passagierszijde.

Nu had ik om een andere radio met microfoontje de schakelaars eruit van de stoelverwarming schept mijn verbazing dat de originele bekabeling is vervangen door rood zwart. Komen vier draden uit de schakelaar met originele stekker. Verlichting schakelt netjes in op beide schakelaars. Ik vermoed dus een oud probleem, Had de stoelverwarming nog nooit gebruikt en vermoed dat die ook niet werkte toen ik hem kocht. Maar wil het graag werkend hebben :-)

Heeft iemand een schema en originele locatie van relais/bekabeling? Want ik ga maandag even meten of er uberhaupt spanning op de schakelaar van de bestuurdersstoel staat en vergelijk dat met de passagierszijde schakelaar uiteraard op dezelfde draden, Wellicht ergens afgekoppeld want de oude eigenaresse was op leefdtijd (Je weet maar nooit) Daarna probeer ik de draden te volgen. Echter wat ik even zag door het gat van de radio weinig ruimte.

Verder licht het cruise control lampje op het instrumentenpaneel niet op wanneer ik de schakelaar op ON zet. Cruise werkt dus ook niet, Uitgelezen met VAGCOM geen enkele foutcode aanwezig, Overings ook niet met de stoelverwarming.

Trouwens: Zowel de zitting als rugleuning gebeurt niks mee als ik hem aanzet.
Grote vraag is waarom die kabels zijn vervangen.. Achteraf inbouw?! Lijkt mij onwaarschijnlijk want alles wat je aan kon vinken zit erop, Of de dealer heeft de stoelverwarming ingebouwd bij aflevering echter bestaat de dealer niet meer

Nieuwe schakelaar voor de Cruise Control komt maandag/dinsdag deze monteer ik dan. (Wordt vervolgd) Mvgr Marco
 
Bovenaan Onderaan