Stoelverwarming lijkt veel te warm

Rick

Senior Member
Als ik de stoelverwarming op standje 1 heb staan wordt de stoel al snel te warm en zet ik hem na 5 min uit. De O3 is mijn eerste auto met stoelverwarming dus heb geen vergelijkingsmateriaal maar dit lijkt mij iets te warm. Iemand de zelfde ervaring?

Rick

Senior Member
Tja lijkt mij lastig te meten omdat je volgens mij juist de warmte voelt als je er op zit, dan pas komt het goed door de bekleding heen. Maar toch wel aardig idee, bij thermometer onder je been stoppen. Daarna nog even zoeken naar referentiemateriaal :jaja:

mvneerbos

Senior Member
Ik heb hem juist bijna altijd op 1 staan, wanneer je net in de auto stapt lekker snel warm en de rest van de rit merk je het nauwelijks meer.

Ja, dat is lastig. Ik heb hem altijd op stand 1 staan en na 5 min. zet ik hem uit. Bloedheet... Mijn vrouw heeft hem de hele rit op stand 3. Kwestie van voorkeur....

mennor

Forumguru
Op IJsland zonder stoelverwarming: m'n betere helft moest zowat om de drie kilometer plassen. 'Lief, wil je de billenbakker aan? Misschien lekker tegen de kou'. Vervolgens geen centje last meer, lekker een paar uur toeren zonder plaspauze...

Vanaf dat moment werd stoelverwarming een eis voor een volgende auto.
En inderdaad, ook heerlijk als je last van je rug hebt.

Andere benamingen die bij ons gebruikt worden:
Bilbeque, bilgrill, kadettenkoker.

Iemand nog goeie suggesties?

Joske

Forumguru
tja, het zorgt nu eenmaal voor betere doorbloeding in de aderen.. dus Jeremy spreekt duidelijk over ervaring! :D

Rick

Senior Member
Ga denk ik maar eens even langs bij de dealer om te kijken of er een andere O3 met stoelverwarming staat. Als ik mijn stoelverwarming op 3 zet word ik geroosterd.

VWim

Forumguru
Bij mij is de stoelverwarming de eerste 5 minuten ook te warm, even doorbijten, daarna daalt de temperatuur en is ie goed.

Rick

Senior Member
Ah dat is een poging waard! Kan natuurlijk ook deze kopen, maar dan gaat het effect van stoelverwarming een beetje verloren :):)

wachma

Actief lid
Is het stoelverwarming met of zonder leder?
Ik heb een testrit gedaan met de stoelverwarming zonder leder interieur en had hetzelfde gevoel qua hitte.
Dit zal mijn 4de wagen met stoelverwarming worden en had nu reeds de indruk dat het de minst goede is van de 4 (inderdaad te warm en moeilijk af te stellen / Andere wagens: vw golf V, vw touareg, opel astra allen met leder voor zover dat mss iets uitdoet)
Het enige voordeel dat ik kon opmerken is het sneller warm worden van de zetel.

Bovenaan Onderaan