Stoelverwarming doormeten

haassie

Forumguru
Heb zo mn twijfels of de stoelverwarming (zittingen) nog wel werkt? De zitting lijkt niet warm te worden aan beide kanten. Zowel bestuurder als bijrijder. De rugleuningen worden voelbaar warm. Worden de zttingen los gezekerd van de rugleuning of zit alles achter een en dezelfde zekering.

valt er iets door te meten? Volgens mij zijn het matjes maar welke connector/pinnen moet je hebben en wat moet je kunnen meten.

daarnaast vraag ik me af of onder de knoppen van de memory seats (1,2,3,set) licht hoort te branden? Zijn van die dingen waar je nooit op let maar wat je dan ineens afvraagt. Pingt wel bij instellen.
 

MaxN

Donateur
Wat ik nog weet van onze S2C was dat de rug sneller warm werd dan de zitting. Was met leren bekleding. De sportstoelen in onze huidige O3RS worden eerst de zitting warm.
 

Highway

Forumguru
Verwarming van beide stoelen zit achter 1 zekering. Dat de rug wel warm wordt, houdt in dat de zekering ok is.

Zitting en rug zijn wel verschillende matjes. Deze zitten aangesloten met verschillende stekkers. Zou die in inderdaad als eerst controleren.

Kan best zijn dat de matjes stuk zijn. De zitting heeft het meest te lijden. Neem aan dat doormeten wel mogelijk is, dan zal je een bepaalde weerstand moeten meten. Helaas heb ik daar geen verdere informatie over.
 

Highway

Forumguru
Bij mij (S2, stoelen uit 2014 auto) geen lampjes onder de knopjes bij de stoel. Alleen 3 groene lampjes op de knop om de stoelverwarming aan te zetten / in te stellen.
 

haassie

Forumguru
Dat dacht ik al, zijn van die zaken waar je nooit op let, en waarbij de twijfel toeslaat als andere zaken niet werken. Geen lichtjes dus.

maar eens even op zoek gaan naar een schema waar en hoe ik het e.e.a kan doormeten zonder de hele boel te moeten demonteren.
 

JeSko

Forumguru
Bij mijn S2 ( lederen zit ) Word ook eerst en vooral de rugleuning warm, zitvlak duurt wel eventjes en is ook, naar mijn gevoel, minder warm dan in mijn onderrug.

Trouwens iets wat ik nooit meer kan missen, zetelverwarming, voelt ongelofelijk lekker aan, je hoeft geen warme lucht meer door de auto te blazen ( wat voor een astmapatiënt zoals mezelf enorm hinderlijk is ) om het warm te krijgen, en het is goed voor mijn rug. Ritje in mijn S2 maakt me gewoon fysiek en mentaal zen.
 

EdK

Forumguru
@ackten heb PDF even gedownload en hier gepost.
Is hij altijd op forum weg te halen
Link van je kan over jaar niet meer bereikbaar zijn en heeft iemand met problemen nog niets
 

Bijlagen

  • Stoelverwarming S2-1.pdf
    237,5 KB · Weergaven: 25
Bovenaan Onderaan