Stoelgeheugen ineens weg….

Derk

Forumguru
Vraagje. Sinds kort doet de stoelgeheugen het ineens niet meer. Ramp? Nee. Irritant? Zeker!!! Alles geprobeerd stoel omhoog tot een piep klinkt wat eerst wel gebeurde en nu dus helemaal niks meer. Stoel helemaal naar achter naar voren omhoog omlaag helemaal geen toon meer. Iemand een idee hoe...
Misschien zekering?? Of kan dat niet?
Thnx Derk
 

Coled

Senior Member
Ik zou ook beginnen met de zekering.
Heeft de bijrijders kant ook stoel met geheugen? Doet de verstelling het daar wel?
 

Derk

Forumguru
Nope ook niet had de sleutel sowieso niet gekoppeld omdat ik niet 2 sleutels in omloop wil hebben.
 

Derk

Forumguru
Dan heb ik geen reservesleutel meer als er een zoek zal raken. Maar zolang ik de stoel ook niet kan instellen met geheugen kan ik m toch ook niet koppelen met de sleutel??
 

hemi24

Forumguru
Als er één sleutel zoekraakt heb je hoe dan ook altijd de tweede nog, dus dat lijkt me geen steekhoudend argument…

Personalisering toevallig niet uitgeschakeld in het menu?

Staat er niks omschreven in de handleiding over het wissen van de geheugenstanden?
 

hemi24

Forumguru
Al eens onder de stoel gekeken?
Volgens mij zitten er twee stekkers; zitten ze beide goed vastgeklikt?
Kijk ook even of de draden niet beschadigd zijn…
 
Ik zou de wagen laten uitlezen. De kans bestaat dat de basisafstelling van de motoren weg is. Als dit is gaat de geheugenfunctie niet meer werken.
Kan ook zijn dat het knopje gewoon defect is.

Eerst uitlezen en dan kan er verder gegaan worden.
 

Bakkertje

Forumguru
Heb bij de s2 soortgelijke problemen gehad en dan was het een kwestie van de stekker uit de module en weer terug (onder de bestuurdersstoel). Voor dat model is er toen later een software update gekomen. Maar je zou het eens kunnen proberen met de stekker eruit en er weer in.
 
Laatst bewerkt:

Rainesh

Forumguru
Kans is groot dat je kalibratie volledig weg is inc dataset. Komt helaas vaak voor bij de Superb en Tiguan. Heb recentelijk nog eentje hersteld.
 

Rainesh

Forumguru
Ik zou beginnen met uitlezen. Antera of ik kunnen dat wel doen voor je of iemand anders met vcds. Daarna de kalibraties eventueel doen als dat de foutcode is.
 

Derk

Forumguru
Aha oke top waar komen jullie vandaan?
Heb nog tot april BOVAG garantie bij de garage neem aan dat dit hier ook onder valt…
 
Bovenaan Onderaan