Stoelen

Peter1003

Nieuw lid
Hallo,

Sinds enige tijd tijd ik een Octavia 4 in de lease. De auto bevalt prima, op een ding na en dat is het zitcomfort van de standaard stoelen.
Ik stap na iedere rit langer dan een kwartier gebroken uit.

Mijn heupen en onderrug doen na iedere rit zeer.

Inmiddels heb ik de zittting al gekantelt d.m.v. ringetjes onder de stoelrails, kussentjes geprobeerd en inmiddels de stoel zelfs al aan laten passen waarbij de wangen van de zitting iets weggesneden zijn voor een breder zitvlak en de lumbaalsteun ook wat aangepast is.

Inmiddels zit ik een fractie beter dan wat het was, maar alsnog kijk ik tegen iedere rit op.

Ik heb een normaal postuur en heb dan ook nog nooit, in geen enkele auto, ook geen skoda/vag zoveel problemen hiermee gehad.

Ik heb zelf het gevoel dat het grootste probleem zit in het type schuim dat in de zitting is gebruikt. Het voelt namelijk alsof ik heel langzaam in de stoel zak. Hebben meer mensen hier last van, en weet iemand een oplossing hiervoor?

Alvast veel dank!

Duijzer

Donateur
Ik zou inderdaad voor een op maat gemaakte stoel gaan. Die kun je helemaal instellen. Het is een investering, maar je kunt hem vaak ook weer meenemen naar een volgende auto. Dus het is een investering in vele jaren zitplezier.

Eltjo

Forumguru
Vlak bij Geldermalsen was de Zadelman die gebruikte ASS en Scheel stoelen verkocht.
Ik heb met mijn 1.98mtr ongeveer 2.5 ton km's op een oude ASS stoel gezeten die ik via MP had gekocht. Dat zat zoveel beter dan de standaard stoelen die in mijn Passat's zaten. Wel moet je het juiste montageframe voor je automodel erbij hebben.
De zij-airbag van de orignele stoel moest wel uitgeprogrammeerd worden.

Heb je mechanisch of elektrisch verstelbare stoelen? Dat laatste maakt het een stuk gecompliceerder, misschien onmogelijk.

Nog iets anders, heb je om je eigen lijf uit te sluiten, al in een auto gereden waarin je eerder geen last had?

jesse_s93

Forumguru
Aangezien TS zich niet heeft voorgesteld weten we niet om welke variant van de Octavia 4 het gaat. Een Ambition heeft andere stoelen dan een Style/Business Edition (Plus) of Sport Business.

Ik heb zelf een Style uitvoering wat in Nederland gelijk staat aan een Business Edition Plus. Hier zitten dan wel elektrische stoelen in die qua zitting gekanteld kunnen worden met elektrische lendensteun verstelling. Al een paar keer mee naar Oostenrijk geweest en geen last gehad van de stoelen. Ik vind ze juist erg prettig. Ik meen dat er zelfs Ergo stoelen leverbaar waren.

Hiervoor had ik een Scala Sport Business. Daar zaten dan ook de sportstoelen in. Die zaten qua zijdelingse steun nog prettiger. In bochten bleef je daarin beter op je plaats, de stoelen in de Octavia zijn daarin "platter". De stoelen uit een Sport Business of RS (O4) hebben deze zijdelingse steun dan weer wel.

• Leuk
Waarderingen: EdK

PizzaPieter

Donateur
Ik heb een hernia opgelopen oa door de vele uren (km's) in de Octavia 4.
Heb nu sinds een paar maanden een Scheel en dat bevalt erg goed.

Ik wil niet zeggen dat t niet kan (want ik ben geen dokter), maar kun je me uitleggen hoe je een hernia kunt oplopen van een autostoel?

Tees

Donateur
't Zal vast niet alleen door een autostoel komen, maar een algemeen bewegingspatroon dat niet goed voor je is. Lang in een stoel die niet (voor jou) niet goed zit, draagt daar zeker aan bij. Maar zelfs lang in een ergonomisch verantwoorde stoel zitten zonder regelmatig op te staan en rond te lopen is ook al niet goed voor je rug. Ik kan t weten, ik heb een prima bureaustoel en toch 3 jaar terug een hernia gehad. Sindsdien sta ik geregeld op en doe ik alle telefoongesprek lopend door m'n huis of kantoor.

EdK

Forumguru
Een van de reden dat ik op bepaald moment een buro heb aangeschaft die in hoogte verstelbaar is
Kan er nu achter zitten en staan en blad elektrisch instellen dan !
Misschien een uitgave , maar ach de één verlaagt zijn auto en ik heb het daar in gestoken ....
En tot vandaag de dag nog geen minuut spijt van gehad....

En bij ons op kantoor hebben ze sinds enkele jaren ook deze buro's, nu alleen nog de werkplaats werkbanken.....

Maar goed TS leest wel mee maar reageert verder ook niet op dit moment.....

Bovenaan Onderaan