Stoel kraakt langs armsteun

Niels83

Forumguru
Hallo.

In mijn fabia 1.9tdi sport zit de rugleuning van de bestuurders stoel gelijk tegen de armsteun. Dit kraakt wat vervelend.

Is dit normaal? En is er nog wat af te stellen aan de stoel. Beetje meer naar links te zetten of zo?
 

Spierings

Forumguru
Dat is niet af te stellen, staat de zitting ook een beetje schuin?

mijn oude seat Toledo had dit ook.. ik vermoed dat deze schade had gehad en dat de zijairbag de stoel had ontzet....
 

Sjabba

Senior Member
Of schade of een zware vorige eigenaar/middenhanger...
Je kan onder de stoel aan 1 kant ringetjes onder de bouten doen (wel onder alle bouten aan 1 kant en indien er weinig schroefdraad overblijft langere bouten.
 

Niels83

Forumguru
Dan gaat de hele stoel scheef staan. Ik heb niet het idee dat de zitting scheef is.

De standaar aanwijzingen voor schade kan ik niet vinden. Heb ik bij aankoop op gelet. Maar de boutjes kunnen natuurlijk ook mee gespoten zijn
 

turboturbo

Forumguru
Ik moest denken aan de oplossing voor het probleem van de krakende deksel van de middenarm steun; een stukje vilt tussen de delen die ten opzichte van elkaar kunnen bewegen.

Zou je een stukje vilt tussen de zijkant van de leuning en de armsteun kunnen doen? Evt. op z'n plaats houden met een stukje rubber ertussen (of stukje anti-slip) of druppel lijm/2-zijdig plakband.
 

Huibert

Forumguru
Al geprobeerd om de bouten van de stoel een haartje te lossen en dan de stoel richting portier te trekken. Wanneer je dan de bouten weer vastdraaid heb je misschien net de ruimte die je wil hebben
 

Joske

Forumguru
Stoel eens volledig uithalen lijkt mij de best mogelijke oplossing, mogelijk zet je zoals @Huibert al aangaf de stoel nét goed genoeg waardoor deze de leuning niet meer raakt. Geeft je trouwens ook ineens de mogelijkheid zéér grondig te kuisen onder uwen stoel ;)
 
Bovenaan Onderaan