Stoel instellingen in de sleutel

Roner

Nieuw lid
In mijn O3 werden de instellingen van de elektrische bediende stoelen en spiegels gekoppeld aan de sleutel. Dit was ideaal omdat mijn vrouw heel andere instellingen heeft dan dat ik heb. We hadden dus elk een sleutel.
Nu hebben we een O4 maar daar lijkt het niet te werken. Heb ik een instelling over het hoofd gezien of kan het echt niet meer?
We hebben een business edition plus met vrijwel alle optie paketten.

higgy

Forumguru
Staat dat niet in het boekje? Bij mijn O2FL kan dat ook, erg praktisch, en dat stond gewoon in het boekje.

Bakkertje

Forumguru
Bij de O4 werkt het waarschijnlijk hetzelfde als bij mijn Passat.
Bij de S2 die ik had zat de sleutel gekoppeld aan een instelling in de stoel.
Bij de O4 zal dit gekoppeld zijn aan een gebruiker, aan een gebruiker moet je de sleutel koppelen en dan komt het goed.
(dat is 3x bij op een rij)

Het werkt net even anders dan je gewend bent, maar in de praktijk komt het op hetzelfde neer. Even gebruikers aanmaken, stoelinstellingen worden dan automatisch per gebruiker opgeslagen en dan een sleutel; koppelen aan een gebruiker

Rallye

Forumguru
Klopt. De auto onthoudt (meestal) welke sleutel de gebruiker het laatst heeft gebruikt. Kom je beide met je sleutel bij de auto aan dan gaat het erom wie als eerste het portier opent. Zo gaat het tenminste bij mijn GTI uit 2021, hetzelfde platform als de Octavia IV. Mocht het een keer niet lukken met de gebruiker dan kun je via het scherm de juiste gebruiker oproepen of de stoelverstelling ook opslaan in de stoel (onder de cijfers).

Je had dus nog geen verschillende gebruikers ingesteld?

Bakkertje

Forumguru
@Rallye sleutels kun je ook vast toewijzen en koppelen aan een gebruiker.
En ja als je beide sleutels bij je hebt wordt het een tombola welke sleutel er als eerste herkend wordt. In de praktijk komt dat bij ons huishouden feitelijk nooit voor..

Rallye

Forumguru
@Bakkertje In zoverre dat je de koppeling aan de gebruiker in het menu moet aangeven - dat was ik inderdaad vergeten. Iets van “deze gebruiker koppelen aan sleutel”. In ons geval heb ik dat voor mevrouw Rallye en mijzelf als gebruiker wel, en voor de kids als gebruikers niet aangegeven. Maar echt perfect werkt het niet…..

Bakkertje

Forumguru
Een beetje zoals bij ons dan @Rallye, we hebben 2 sleutels, 1 voor mij en 1 voor mijn vrouw. Die sleutels zijn gekoppeld aan de corresponderende gebruiker. Voor mijn dochter is ook een gebruiker aangemaakt en zij kiest haar profiel na het op contact zetten van de auto en dan gaat de stoel op haar ingestelde stand. Werkt perfect.
De geheugenstanden op de stoel zelf zijn er alleen om een feitelijk willekeurige stand op te slaan..

Roner

Nieuw lid
De positie van de stoelen wordt keurig aan de gebruikers gekoppeld maar ik krijg het niet voor elkaar om het aan een sleutel te koppelen.
In het menu is wel een optie 'autosleutel automatisch koppelen' maar het maakt helemaal niets uit in welke stand die optie staat. Aan of uit, de sleutels koppelen zich niet aan de gebruikers.

De positie van de stoelen wordt keurig aan de gebruikers gekoppeld maar ik krijg het niet voor elkaar om het aan een sleutel te koppelen.
In het menu is wel een optie 'autosleutel automatisch koppelen' maar het maakt helemaal niets uit in welke stand die optie staat. Aan of uit, de sleutels koppelen zich niet aan de gebruikers.
Is het niet gewoon zo dat als je auto opent met sleutel 1 en dan profiel X selecteert dat hij die 2 koppelt.

En sleutel 2 de auto opent en dan profiel Y selecteert dat hij dan aan die gekoppeld is?

Bovenaan Onderaan