Stoel blijft niet in laagste stand

DeVisdude

Senior Member
Ik ben sinds 2 weken eigenaar van een Superb Combi Sportline en heb een issue met de elektrisch verstelbare stoel.
Ten eerste vind ik dat die niet laag genoeg kan (en het stuur niet ver genoeg naar me toe), maar dat terzijde...

Als ik de stoel op de laagste stand instel en ik stap even later de auto weer in, dan staat deze een centimeter omhoog.
Ik moet dus elke keer de stoel naar beneden drukken. Tevens geldt dat ook voor de geheugen functie. Die zet 'm ook weer 1cm omhoog als ik de knop indruk, terwijl ik hem op de laagste stand laat onthouden.

Heeft iemand een oplossing?

Laatst bewerkt:

DieselTDi

Forumguru
De aller aller laagste stand is letterlijk het "mechanische" einde.
Als ik instap heb ik ook een cm over dat mijn stoel lager zou kunnen.
Ik heb niet gekeken of er een "vlag" zit die het "elektronische einde" aanduid. Zoveel moeite heb ik er niet voor over.
Als er een Electronische eind stop op zit, zou je deze miss kunnen aanpassen.
Let wel goed op..
Als je deze aanpast voorbij je mechanische einde blijft de (stoel)motor draaien omdat hij niet een9o signaal krijgt om te stoppen....

Horkje

Forumguru
Zelfde ervaring hier. Heb dat nooit echt op kunnen lossen en geaccepteerd.

Ik heb de stoel altijd maximale achter naar onder en voorkant maximaal omhoog.

DeVisdude

Senior Member
De auto staat nu bij de dealer voor wat lakschade, en heb ze gelijk gevraagd om ernaar te kijken. Ik vermoed dat t inderdaad niks gaat worden en maar moet accepteren.

DeVisdude

Senior Member
Kan je de stekker van het motortje loskoppelen?
Zou niet weten hoe.
Ik leg me er ook wel bij neer.
Ondertussen ga ik straks naar een andere dealer en dan vraag ik het daar ook wel even, want de oude dealer (veenendaal) heb ik weinig vertrouwen in.

Eltjo

Forumguru
Stoel-zelf-verstelling heb ik vaker gehoord, dit valt nog mee. Ik heb er zelf geen last van, maar ik ga met je mee lange!
Die stoel zou lager kunnen en het stuur vooral dichter bij. In mijn Passat’s zat ik in een oude ASS stoel lager en kon het stuur verder naar me toe. Dat betekende wel niet direct langs de stoep parkeren, want dan was het lastig om uit de auto te komen. Nu staat de stoel verder naar voren om bij het stuur te kunnen.
Ik weet nog de eerste keer in een S2 dat ik dacht op een troon of op de bok te zitten met de stoel in de laagste stand, maar nu ik er aan gewend ben en 7-8 jaar ouder ben is dat wel fijn.

Edit: Oeps, ik zie nu dat je een S3 hebt...

Bovenaan Onderaan