Stimpy68
Actief lid
Had mij al eerder voorgesteld, maar ga hier ook maar eens een topic openen om een beetje de projectjes neer te zetten.
Nog even korte introductie:
Afgelopen februari een Skoda Octavia 2 FL Elegance Businessline 1.6TDi aangeschaft. Mijn vorige ride was een Audi A4 B6 1.8T, Hartog tuned naar 200pk. Maar gezien de km's die ik rij was dat niet rendabel meer (in 5 jaar er 143k km mee gereden). Dus op zoek naar een diesel. Wilde weer een Audi A4, maar uiteindelijk een Octavia genomen, simpelweg vanwege het feit dat voor de prijs van een Octavia uit 2012 met veel opties je een Audi krijgt uit 2009 met veel minder opties.
En deze werd het dus:
Eerste echte project was afgelopen maand, Maattuning door VAGTechniek:
Van 109pk op de rollenbank, naar 147.7pk en 326Nm koppel
Dat was een hele verbetering in rijden t.o.v. wat het was en kwam aardig in de buurt bij hoe de Audi aanvoelde met optrekken. Tevens hebben ze CC in het maxidot zichtbaar gemaakt en de EGR aangepast.
De Octavia werd geleverd op winterbanden, dus er moesten zomerbanden onder. Ik had nog de 17" velgen van mijn A4 liggen met Conti Sportcontact 5 er onder. Dus op zoek gegaan naar 17" velgen voor de Octavia. De Audi velgen pastte er ook onder, maar aangezien het naafkapje daarvan een apart model is en daar geen Skoda logo's voor te krijgen zijn (en ik niet met Audi logo's onder de skoda wil rijden...
) gekozen voor andere velgen. Kwam een mooi demo setje tegen bij Kreijne die normaal onder de Yeti zitten:
Moest nog wel 2 nieuwe banden hebben aangezien er 2 slicks onder zaten vanaf de Audi (in 2 zomerseizoenen dus de voorbanden versleten
)
Nieuwe stijl logo's op de velgen en voor en achterkant
En na een wasbeurt ziet hij er nu zo uit
Ik heb nog wel een aantal projectjes op mijn lijstje staan:
- Volledige detailbeurt
- Verlagen met Eibach/Bilstein combi
- Gasveer monteren voor de motorkap
- Grillomlijsting zwart plastidippen
- Aantal lampjes vervangen door LED (DRL, knipperlichten, achteruitrijlampen)
En wie weet nog meer
Nog even korte introductie:
Afgelopen februari een Skoda Octavia 2 FL Elegance Businessline 1.6TDi aangeschaft. Mijn vorige ride was een Audi A4 B6 1.8T, Hartog tuned naar 200pk. Maar gezien de km's die ik rij was dat niet rendabel meer (in 5 jaar er 143k km mee gereden). Dus op zoek naar een diesel. Wilde weer een Audi A4, maar uiteindelijk een Octavia genomen, simpelweg vanwege het feit dat voor de prijs van een Octavia uit 2012 met veel opties je een Audi krijgt uit 2009 met veel minder opties.
En deze werd het dus:

Eerste echte project was afgelopen maand, Maattuning door VAGTechniek:

Van 109pk op de rollenbank, naar 147.7pk en 326Nm koppel

De Octavia werd geleverd op winterbanden, dus er moesten zomerbanden onder. Ik had nog de 17" velgen van mijn A4 liggen met Conti Sportcontact 5 er onder. Dus op zoek gegaan naar 17" velgen voor de Octavia. De Audi velgen pastte er ook onder, maar aangezien het naafkapje daarvan een apart model is en daar geen Skoda logo's voor te krijgen zijn (en ik niet met Audi logo's onder de skoda wil rijden...

Moest nog wel 2 nieuwe banden hebben aangezien er 2 slicks onder zaten vanaf de Audi (in 2 zomerseizoenen dus de voorbanden versleten

Nieuwe stijl logo's op de velgen en voor en achterkant

En na een wasbeurt ziet hij er nu zo uit

Ik heb nog wel een aantal projectjes op mijn lijstje staan:
- Volledige detailbeurt
- Verlagen met Eibach/Bilstein combi
- Gasveer monteren voor de motorkap
- Grillomlijsting zwart plastidippen
- Aantal lampjes vervangen door LED (DRL, knipperlichten, achteruitrijlampen)
En wie weet nog meer

Laatst bewerkt: