Columbus Stemgeluid volume tijdens telefoongesprek en parkeersensor perikelen

Borrie1973

Actief lid
Af en toe als ik een telefoontje krijg in de auto wil het voorkomen dat ik de tegenpost heel zacht hoor, terwijl er een hoger volume staat ingesteld. Soms hersteld zich dan wel tijdens het gesprek maar soms ook niet. Zijn er meer mensen dat hebben?

Laatst parkeerde ik tussen twee auto's met genoeg tussenruimte. Een moment later begon spontaan de sensoren te reageren alsof er iets dichtbij de auto kwam, maar er was helemaal niets. Soortgelijk iets is ook een keer gebeurd bij de verkeerslichten, iemand al eens overkomen?

Ook blijft het volume wel eens in de mute stand staan nadat je parkeersensoren in werking zijn geweest. Normaal schakelt hij dan over naar normaal volume, iemand?
 

Rick

Senior Member
1. Nee
2. Ja, heb ik ook wel eens maar ik verklaar dat altijd als een bromvlieg of iets te hoge stoep. Probeer zelf ook nog enigzins om te heen te kijken, dus herken het vrij snel als loze melding (tot ik een keer een paaltje goed te grazen neem :cool:)
3. Nee, kan me niet herinneren.

Wel lijken met name de zij parkeersensoren veel te ruim afgesteld. Met nog 30 cm ruimte begint het parkeersensorenorkest vol te spelen. Bijvoorbeeld bij het naar binnen rijden van een parkeergarage en je moet je bij zo'n paal melden. Irritant.
 
Bovenaan Onderaan