Stem van het Amundsen Navi Systeem

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Amundsen systeem alleen heb ik een vraagje over de standaard stem die aanwezig is. Ik zal toch niet de enige zijn die deze stem een beetje "pretty annoying" vind. Het is net een kruising tussen Beatrix, een Belg en een computer gegenereerde stem. Is het niet mogelijk een andere stem te kiezen? Ik kan helaas niets hierover in de handleiding vinden. Op alle andere punten is het echt een super systeem.
 

MarcoO2

Forumguru
dat zou fijn zijn inderdaad...er vanuit gaande dat het dezelfde stem is als mijn Columbus, is'tie niet prettig, alhoewel het wel heel snel went. Alleen passagiers schieten nog steeds in de lach... ;)
 
dat zou fijn zijn inderdaad...er vanuit gaande dat het dezelfde stem is als mijn Columbus, is'tie niet prettig, alhoewel het wel heel snel went. Alleen passagiers schieten nog steeds in de lach... ;)

Misschien heeft onze Beatrix zitten snabbelen en heeft ze meegewerkt aan het inspreken van de spraakberichten :)
 

LenK

Forumguru
[KAK-STEM] Landgenoten, hierrr rrrechts, als het u wel behaagd [/KAK-STEM] :489:
 

Darkside

Forumguru
voor zover ik weet niet mogelijk. ben het iig nog nooit tegen gekomen op een forum.
Heb er zelf niet zo last van. Zo hinderlijk vind ik de stem niet. Maar draai nu de engelse dame (ivm spraak bediening) en erger me daar helemaal niet aan.
Van mij hoeven de Darth Vader TT geluiden toch niet.
 
Volgens mij is het ook niet mogelijk, wij hebben hem overigens altijd uit staan (ook altijd bij de TomTom al gehad) , heerlijk rustig een muziekje luisteren zonder gekwebbel tussendoor. Aan één kwebbelende vrouw in de auto heb ik al meer dan genoeg ;) Een blik op het venster/Maxi-dot wijst je de weg tenslotte ook meer dan prima.
 

emdeegee

Nieuw lid
Volgens mij is het ook niet mogelijk, wij hebben hem overigens altijd uit staan (ook altijd bij de TomTom al gehad) , heerlijk rustig een muziekje luisteren zonder gekwebbel tussendoor. Aan één kwebbelende vrouw in de auto heb ik al meer dan genoeg ;) Een blik op het venster/Maxi-dot wijst je de weg tenslotte ook meer dan prima.

Even een vraagje, hoe zet je het geluid van de NAV uit, of draai je het volume dan helemaal terug. Ik wil het geluid uit hebben, en dat het volume van de radio niet "gedimd" wordt door de Navigatie.
 

higgy

Forumguru
Ik MEEN (dus weet 't niet zeker) dat je dat doet door TIJDENS een navigatiemelding 't volume terug te draaien.
 

Darkside

Forumguru
Zo werkt het op de Columbus ook. (je kan het ook in de opties doen).
Maar je kan tijdens een navigatie instructie het geluid los van de radio aanpassen.
 
@emdeegee:

Het antwoord is al gegeven; bij setup de volumeberichten uitdraaien en dan heb je geen last meer van vervelende stemmetjes tijdens een lekker stukje muziek.
 

emdeegee

Nieuw lid
Ok ,dat heb ik even getest, en je kan inderdaad bij setup het geluid op "uit" zetten. dan wordt ook het radiogeluid niet meer gedimd.
Als je tijdens een navigatie instructie het geluid weg draait, krijg je het niet helemaal weg, en blijft het dimmen ook.

Is een oplossing, vindt de stem niet echt irritant (je went er aan) maar wat wel irrtant is is om de haverklap de mededeling "dat de route herberekend wordt met inachtneminmg van route informatie" .... "de route bevat verkeersstòringen"
 
Bovenaan Onderaan