Steenslag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abo

Lid
Het valt me op dat de lak van mijn Fabia Combi (sahara beige metallic) zo gevoelig is voor steenslag. Het zijn weliswaar hele kleine plekjes. Vandaag ontdekte ik weer 4 nieuwe plekjes, motorkap, 2 x op de zijkant en 1x bij de achterklep. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Laus

Actief lid
ik vind die lak eigenlijk ook wel heel erg gevoelig voor vogelpoep. Zelfs na een uur ofzo zit er al een plek. Ze hadden hem in de garage wel ff in de was mogen zetten voordat ie wordt uitgegeven. Dat scheelt nogal een hoop.

rickske

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
ik vind die lak eigenlijk ook wel heel erg gevoelig voor vogelpoep. Zelfs na een uur ofzo zit er al een plek. Ze hadden hem in de garage wel ff in de was mogen zetten voordat ie wordt uitgegeven. Dat scheelt nogal een hoop.

[/ QUOTE ]

Ja dat hoort normaal toch bij de afleverservice het waxen.En in verband met die afgesprongen lak is het best dat je een lakstift vraagt aan de dealer voor de beschadigde plekjes weg te werken.

Abo

Lid
Rickske,

Die lakstift heb ik, maar je krijgt die kleine plekjes toch niet onzichtbaar weg. Het valt me echt op dat ik er met deze auto veel last van heb. Bij vorige auto's (ander merk) was dit toch veel minder.

Hetzer

Forumguru
Ik heb ook wel last van de steenslag , maar niet meer dan m'n vorige (zilvere) Fabia ,
De kleine plekjes in de lak krijg ik wel lastig weg met de Sahara beige lakstift , het lijkt net of het niet de juiste kleur is dan van de auto , of dat er een parelmoer effect inzit of zo iets , maar de kleur op de auto is gewoon net iets anders ..... /forum/images/graemlins/confused.gif
De code zijn toch precies het zelfde /forum/images/graemlins/confused.gif

Joeri

Actief lid
Dat kan soms verschillen van wagen tot wagen. Als er bijvoorbeeld een wagen na een ongeluk opnieuw moet gespoten worden, moet er soms een Ford-kleur gebruikt worden omdat het gebruikelijke Skodakleurtje écht niet hetgene is dat op de auto hangt.

En dan praat ik nog niet van de soms walgelijk grote verschillen tussen de lak op de auto en de lak op de plastieken bumpers (is wel bij alle merken zo hoor).

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Laus</font><hr />

[/ QUOTE ]

ja de huidige watergedragen lakken kunnen niet echt veel hebben. onze auto was van het weekend ook slachtoffer van een meeuw met zeer agressieve inhoud (het is onvermijdelijk maakt niet uit waar je je auto zet bij ons in het kustgebied zijn ze overal !!). direkt toen ik het zag (paar uur later waarschijnlijk ik heb een prachtige auto maar kijk er niet de hele dag naar) aan de slag met veel water en schone doek maar zeker 50% bleef zitten toen naar autowasserette hoge drukreiniger en wasprogramma (had de auto net de vorige dag met de hand gewassen... dit in verband met het voorkomen van krassen in de wasserette)en tot mijn verbazing nog niet alles weg, thuis met wax aan de slag geweest hielp niet veel, losgekomen stukjes gingen als "schuurpapier" fungeren dus wat kleine krasjes en de meeuwdropping had reeds een kleine vlek achtergelaten niet het einde van de wereld maar geeft wel aan hoe agressief het spul is en hoe weinig moderne lakken kunnen hebben (had het op mijn octavia uit 2002 ook, uit die van 1998 veel minder).

RSlogo

Actief lid
Ik laat de lak verzegelen (Mica zwart), ik hoop dat dit een goed resultaat oplevert. Iedereen die het reeds heeft is er tevreden over. Wellicht een oplossing ???!!!
ahum.gif

ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar wel veel over gelezen in goed autobladen. het kost wel wat maar daar krijg je ook wat voor terug. niet alleen bescherming tegen invloeden van buitenaf maar ook het gemak van minder snel vuil en sneller schoon.
ik heb een lease-auto dus zal het niet zo snel doen maar als hij van mij persoonlijk was zou ik het zeker serieus overwegen.

RSlogo

Actief lid
Die kleine 200,- euro verdien je inderdaad terug via het poetsen. Daar bij heb je altijd een nette wagen. Zeker bij "moeilijke" kleuren. Ook al is het een leasewagen, je hebt er wel gemiddeld 4 jaar plezier van.
1761.gif

Ted

Forumguru
Ik heb lazer blue (geen metallic) met een blanke lak laag en de lak (3 jaar oud) houdt zich bijzonder goed. Ook wordt hij geregeld bloot gesteld aan meeuwenpoep (werk in Den Helder) die meestal zo snel mogelijk verwijderd wordt. Na verwijderen kan ik geen sporen meer constateren. Ofschoon mijn auto met Turtle Teflon behandeld is. Hierdoor laat hij zij goed reinigen. Anderszijds heb ik zoals altijd redelijk wat steenslagschade. Hier doe je mijnsinziens weing aan.

vandaag even naar de plaatselijke autopoetser geweest, hij ging met licht polijstmiddel aan de slag en je ziet niets meer !! zijn echte tovernaars die mannen. wagen was al in de was gezet door dealer maar vandaag zelf nog even extra waxbeurt gegeven met spul wat ik voor mijn andere auto gebruik hoog carnuba gehalte voor max. bescherming. wagen staat er weer perfect bij !

steenslag is veelal een kwestie van afstand houden...

en na het aantippen met een lakstift is het na volledige uitharding (2 weken!) altijd beter om de boel uit te polijsten, dan wordt het mooi vlak en veel strakker
smile.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan