"steek" maat velg Roomster?

Hetzer

Forumguru
\"steek\" maat velg Roomster?

Weet iemand wat de "steek" maat is van de Roomster velg, is deze gelijk aan de Fabia en Octi-1 ??????
 

LenK

Forumguru
Re: \"steek\" maat velg Roomster?

Volgens mij is dit op de velg te vinden, aangeduid met ET of EP, maar daar heb je pas iets aan als je zo'n orignele velg kunt bekijken, natuurlijk.
Misschien kan iemand met bovenstaande aanwijzing iets voor je bekijken op zijn velgen.
 

Matra_Murena

Actief lid
Re: \"steek\" maat velg Roomster?

ET is de diepte van de velgmaat, niet de steek. Deze is simpel te bemeten door de afstand tussen de bouten op te meten. Bel anders even een dealer, deze weten het wel, of de profile tyre centre.
 

LenK

Forumguru
Re: \"steek\" maat velg Roomster?

Op deze site vind je niet de Roomster maar wel de velggevens van andere Skoda's (en andere merken)

O1 en O2 zijn dus niet uitwisselbaar volgens het Skoda tabelletje, dat had ik niet verwacht.

Je vind er ook bandengegevens: welke maten bij welke afrolomtrek.

Best handige site
smirk.gif
 

van_der_P

Senior Member
Re: \"steek\" maat velg Roomster?

De steek van een Roomstervelg is 5x100 dus van het midden van een wielboutgaten recht over steken, kom je uit tussen twee wielboutgaten en daar het midden van dat moet 100 mm zijn. De exacte maat is 6Jx15H2 5x100,0x57,0 ET 43
Een prijs indicatie ongeveer 45 Euro (onlinecarshop)
 

Hetzer

Forumguru
Re: \"steek\" maat velg Roomster?

@ van der P, bedankt voor de info!!, 5x100 is gelijk aan die van de huidige fabia,
Ik wil binnenkort misschien toch wat groter lichtmetaal onder mijn auto, maar ik wil die wel meenemen naar mijn volgende auto , en dat gaat toch een Fabia-2 of Roomster worden. Dit zelde gaat voor mijn huidige wintervelgen ook die kan ik gewoon meenemen naar de volgende.
xyxthumbs.gif
 

van_der_P

Senior Member
De J geeft de breedte aan van het laagste punt van de velg in inch. Dat is moeilijk te meten omdat het altijd een beetje schuin oploopt.
De J is van belang voor de breedte van de banden die je monteerd. Op een smalle velg kun je moeilijk brede banden kwijt, zouden er zo vanaf kunnen springen. Anders om op een brede velg past ook geen smalle band.
 
Bovenaan Onderaan