Stebel Nautilus

Chatslet

Forumguru
Ik overweeg om een stebel nautilus in mijn Fabia Greenline bouwen omdat de standaard claxon een nogal droevig geluid maakt. Ik heb wat onderzoek gedaan en daar blijkt uit dat zo'n ding zomaar 18 ampere trekt. Nu kunnen er kitjes bij besteld worden waarmee je ze via een relais rechtstreeks aan de accu hangt en de originele bedrading de relais schakelt. Naar wat ik gezien heb wordt dit vooral bij motoren toegepast omdat anders de schakelaar kan doorbranden. Is dit bij een Faab ook nodig? Of kan ik hem gewoon aan de originele bedrading hangen?
 

Hakar

Donateur
Hoe zwaar is de zekering waar je standaard toetert mee gezekerd is, en zit daar nog meer achter verstopt?​
 

Duijzer

Donateur
Ik zou er even zo'n kitje bij bestellen. Heb in het verleden ook eens een trainhorn gehad, maar die trekt behoorlijk. Het is niet alleen je schakelaartje, maar als je zo zwaar aan je kabelboom trekt kan er ergens anders ineens een raar storinkje optreden omdat de electronica denkt dat er sluiting is. Tikje onderspanning en je hebt al een storing. Tegenwoordig is de boordelectronica te gevoelig om er zomaar iets van 18A bij te pluggen. Relais geschakeld door de originele bedrading is dan een veilige oplossing.
 

VAG-man

Forumguru
Een Stebel wat? Even gegoogeld... wat een pokke herrie. Zou verboden moeten worden. Maar je bent misschien nog jong. Dan begrijp ik het wel.:jaja:
 

Hakar

Donateur
Ik weet niet of het met leeftijd te maken heeft :nono::D
Omdat ik niet overtuigd ben van het credo, "Loud pipes saves lifes" heb ik op mijn motorfietsen al een jaar of 30 zo niet meer een setje Fiamm membraam toetertjes die samen een prettige 110db produceren.
Hebben me toch al een aantal keren geholpen om een uit de hand lopende verkeerssituatie in te tomen.
 

Chatslet

Forumguru
Heeft weinig met leeftijd te maken. Gaat er meer om dat de huidige claxon kuren heeft en in de gevallen dat hij nodig was vond ik hem wat ondermaats. Voor de prijs van een origineel nieuw exemplaar heb ik 3 stuks stebel nautilus dus wil dan best wel even een uurtje met een stukje draad en wat ty-wraps aan de slag gaan.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan