Goedemorgen,
Ik heb sinds een jaar of 2 een skoda fabia 1 uit 2004. met een kleine 82000 km op de teller. De auto heeft al een lange tijd het probleem dat deze soms niet wil starten. Kan er geen vinger op leggen wanneer dit gebeurd. Kan met warm weer zijn, koud weer als de auto al een tijdje heeft gereden etc. Soms start de auto ineens. Soms moet ik echt 10 minuten lang starten. Het lijkt wel of de auto dan is verzopen. Na een aantal keer starten begint hij te pruttelen als of deze steeds beter wil starten en dan ineens start ie. De auto ruikt dan van binnen erg naar benzine. De auto is al meerdere malen naar de garage geweest. Krukas vervangen, bougies, benzinefilter, maar het probleem blijft. Ze konden de auto ook niet uitlezen zeiden ze omdat het probleem te kort duurde. Ik heb er ook een keer de anwb bij gehaald en dat was het zelfde probleem. Deze man ging zitten draaide sleutel om en startte direct. Dus ook niet kunnen uitlezen. Iemand hier op het forum een idee waar dit in zou kunnen zitten en of dit zelf te verhelpen is? Ik ben geen automonteur, maar probeer zelf wel veel te klussen hieraan..
Groeten,
Rinze
Ik heb sinds een jaar of 2 een skoda fabia 1 uit 2004. met een kleine 82000 km op de teller. De auto heeft al een lange tijd het probleem dat deze soms niet wil starten. Kan er geen vinger op leggen wanneer dit gebeurd. Kan met warm weer zijn, koud weer als de auto al een tijdje heeft gereden etc. Soms start de auto ineens. Soms moet ik echt 10 minuten lang starten. Het lijkt wel of de auto dan is verzopen. Na een aantal keer starten begint hij te pruttelen als of deze steeds beter wil starten en dan ineens start ie. De auto ruikt dan van binnen erg naar benzine. De auto is al meerdere malen naar de garage geweest. Krukas vervangen, bougies, benzinefilter, maar het probleem blijft. Ze konden de auto ook niet uitlezen zeiden ze omdat het probleem te kort duurde. Ik heb er ook een keer de anwb bij gehaald en dat was het zelfde probleem. Deze man ging zitten draaide sleutel om en startte direct. Dus ook niet kunnen uitlezen. Iemand hier op het forum een idee waar dit in zou kunnen zitten en of dit zelf te verhelpen is? Ik ben geen automonteur, maar probeer zelf wel veel te klussen hieraan..
Groeten,
Rinze