Startproblemen koude start

Eddy71

Nieuw lid
Sinds enige weken start mijn auto slecht, dit doet hij alleen bij een koude start, de eerste keer starten slaat hij aan, gaat naar 1100 toeren, dan na seconden of 2 zakt hij naar onder de 600 toeren en slaat dan af. Een 2de keer starten heeft meestal als gevolg dat hij wel blijft lopen of ten tijde van de eerste start klein beetje gas geven. Dit doet hij dus alleen maar als motor koud is, als je hem na een paar uur start doet hij het meteen goed, een dag later gaat het in weer zoals beschreven.

Auto is door garage uitgelezen, geen foutmelding te zien, als mogelijke oorzaak werd de injectoren gedacht, dus er is een adaptief aan de benzine toegevoegd om te reinigen, na een paar dagen leek dit te helpen, maar na 1 week kwam de klacht weer terug.

Het rare is, dat gedurende hele warme periode van een paar weken geleden de auto totaal geen problemen met starten had. Met vochtig weer is het starten ook niet altijd een probleem (om vochtproblemen uit te sluiten). Ik had ergens nog gelezen dat wellicht de brandstofpomp niet genoeg druk zou leveren met eerste start, ik heb ook getest door wat langer te wacht met starten, maar wel met contact aan. Dit lijkt in enkele gevallen te helpen, maar sluit ook dus niets uit.

Iemand enige idee wat dit probleem zou kunnen zijn?

Skoda Octavia bj 2009 1.8 TSI 4x4
102.000 km op teller
 

CDK

Forumguru
Dat zou zomaar eens ernstige inwendige vervuiling kunnen zijn van het inlaat traject. Je zou de goedkope manier van reinigen eens kunnen proberen (€100,- / €125,-) namelijk chemisch reinigen.
De duurdere variant is walnootstralen, dat is bij hardnekkige vervuiling effectiever.
 
  • Leuk
Waarderingen: NJAM
Bovenaan Onderaan