Starten met sleutel

Ik heb reeds een paar x gemerkt dat bij het insteken en het omdraaien van de startsleutel de wagen niet start. Door dan opnieuw te proberen start hij dan wel. Vandaag echter heb ik de sleutel moeten verwijderen en terug insteken vooraleer hij startte. Wat kan de reden zijn !?
 

Horkje

Forumguru
Kijk even of je het ook met je reservesleutel hebt.

Zo ja, dan ligt het misschien aan je startonderbreker.

Zo nee, dan kan de transponder van je sleutel kapot zijn, verkeerde batterij, contactje gammel of iets anders....
 

Horkje

Forumguru
Heeeeeel soms kan bijvoorbeeld een GSM mast of hoogspanningskabel in je buurt een boosdoener zijn.

Hoe zit het met je reservesleutel??
 
Het voelt aan dat er in het mechanisme iets niet terug komt!

Met opnieuw te proberen; start uitstekend met beide sleutels!
 

EdK

Forumguru
Het voelt aan dat er in het mechanisme iets niet terug komt!
Nog meer sleutels aan die sleutelbos hangen bij je autosleutels ?
Het gewicht van vele sleutels hangend aan sleutelbos in contact kan een contactslot slopen !!

Kan het hoeft niet....
 
Vandaag heeft de dealer beslist(Na contact met scoda) om het electrisch gedeelte in het sleutelslot te vervangen.
 

Cordoba

Forumguru
Het elektrisch gedeelte, is dat inclusief de leesring? Het is niet onmogelijk dat de leesring van het contactslot niet helemaal lekker is, waardoor het slot niet altijd de sleutel herkent. Als het probleem in de leesring zit, kan dat zowel met de standaardsleutel als de reservesleutel gebeuren. Soms zit een dergelijk probleem in de ingebouwde chip in de sleutel, en dan werkt de reservesleutel altijd zonder probleem. (vandaar ook de eerdere suggestie van Horkje om te kijken wat er met de reservesleutel gebeurt).
 

oco1979

Forumguru
Als deze altijd start maar direct weer afslaat is het je sleutel die niet herkent is.
Daarmee zoals vermeld altijd beide sleutels eens proberen.
Sleutel toevallig laten vallen?
Anders is het contactslot.
 
Bij het omdraaien van de sleutel ging deze( soms) tot het einde zonder weerstand en de starter sloeg niet aan, door opnieuw te proberen werkte dit wel, maar ook een paar maal sleutel moeten uittrekken , en terug insteken vooraleer het werkte, en het is nu al een paar dagen terug normaal, eigenaardig?
 

oco1979

Forumguru
Bij het omdraaien van de sleutel ging deze( soms) tot het einde zonder weerstand en de starter sloeg niet aan, door opnieuw te proberen werkte dit wel, maar ook een paar maal sleutel moeten uittrekken , en terug insteken vooraleer het werkte, en het is nu al een paar dagen terug normaal, eigenaardig?

eerder mechanische gedeelte als ik het zo hoor.
Want moet enige weerstand hebben, sleutel moet terug naar contactstand gaan na het starten,anders blijft de starter meedraaien :pieker:.
Conclusie : nieuwe contactslot
 
Dealer heeft(heeft na contact met scoda ) in garantie het electr. deel in het stuurslot vernieuwd, en sedertdien heb ik het niet meer voorgehad!Bedankt voor alle uitleg!
 
Laatst bewerkt:

SkodaJosh

Senior Member
Ik heb sinds een paar weken hetzelfde probleem. Soms start de wagen meteen en soms gaat enkel het contact aan voor de radio/lampen/airco. Dan moet ik inderdaad ook de sleutel volledig terug draaien en weer volledig naar voor draaien voor hij effectief start. Bij de eerste poging hoor je dan geen klik bij het doordraaien en bij de tweede poging wel. Ik zal het ook maar eens navragen aan mijn dealer.
 
Bovenaan Onderaan