start stopsysteem storing

Paul 57

Nieuw lid
Tja maar ik heb alle storingen die hier boven genoemd zijn ,lege accu niet starten er zit wel een grote accu 74 AH in. Mar negens een start stop knop?
 

EdK

Forumguru
Geef eens even aan met foto wat jij met de Start/Stop knop bedoeld ?
Want heb sterk de indruk dat er een spraakverwarring gaande is ! :koffie:
 

Paul 57

Nieuw lid
Ik heb die knop niet zag hem voorbij komen op internet, en heb weleens met en andere auto gereden en daar kon je hem uitzetten. Dit staat ok in de gebruiksaanwijzing en hier op het forum
 

Tees

Donateur
Is de O2 (die @Paul 57 heeft) geleverd met S/S? Dacht van niet namelijk...
Start-stop is trouwens het systeem dat de motor automatisch uitschakelt als je stilstaat voor een stoplicht, en weer start als je t gaspedaal aantikt (in het geval van een automaat). Heeft niets met een startknop te maken, wel met een knop en lichtje in je dashboard met een cirkelvormige pijl met een A erin.
img7a3b64e9d0e83446c0a801e700a73dd7_1_--_--_VOICEpnghigh.jpg
 

Paul 57

Nieuw lid
Pfff, wat zit ik te klooien zeg. Maar vanwaar die dikke accu van 74 ah, volgens de boeken is dit voor een type met start stop toch!
 

hemi24

Forumguru
Geen idee waarom jij een "dikke" dieselaccu in je octavia hebt liggen..?

1.4/1.5TSI met start/stop heeft een 59Ah accu, voor zover ik weet...
 

Paul 57

Nieuw lid
Tja, zo te zien aan de uit straling met de hoes om de accu kijkt dit echt origineel. Het is b.d w. Wel een import uit Zwitserland, misschien standaard voor de koude winters
 
Als jij in het rijtje onder je airco bediening deze knop niet hebt zitten zit t er niet op..
maar dat had je toch wel geweten..? Of ben jij zo iemand die bij t verkeerslicht altijd de wage in 1 zet en constant de poot op de koppeling hebt staan (en daarmee je beetje bij beetje het druklager vernachelt)..

IMG_0324.jpeg

Beste kan voor de verwarring dit beter naar het O2 gedeelte verplaatst worde..
 

Canon-Eye

Forumguru
Of ben jij zo iemand die bij t verkeerslicht altijd de wage in 1 zet en constant de poot op de koppeling hebt staan (en daarmee je beetje bij beetje het druklager vernachelt)
Tot heden gerekend heb ik al 58 jaar continu de beschikking over minstens één auto, zakelijk en/of privé, en gedurende 48 jaar daarvan betrof dat handgeschakelde auto's. En ja, zo eentje ben ik dus ook altijd geweest: bij een verkeerslicht of andere situatie met beperkte wachttijd*) hou/hield ik de koppeling ingetrapt om direct te kunnen wegrijden. En dat heeft bij geen enkele auto ooit tot enig koppelingsprobleem geleid, ook niet bij alle auto's die 150-200k km dienst hebben gedaan - zelfs niet in de langvervlogen tijd toen auto's nog werden geacht "op" te zijn als ze over de 100k gingen.
Dus kom mij niet aan boord met dit soort quasi-horrorverhalen. De techniek is sterker dan men veelal denkt...

*) Bij langere wachttijd zoals open brug e.d. zet(te) ik gewoon het contact af - en daarmee ook vrijwel alle stroomverbruikers. Veel beter voor de accu...
 

Slider

Forumguru
Mijn O2 FL 1.4 TSI handbak destijds had een 70Ah accu (die na koop zo goed als dood bleek te zijn)
Had ook geen Start-Stop. Kreeg een andere, lichtere accu, nooit ingeleerd en werkte meteen. Had niet eens VCDS toen, zelf accu vervangen.

IMG_20180518_172805390_HDR.jpg


3867322_14.jpg
 

Pindasaus

Forumguru
Zonder start stop hoef je ook niet in te leren.

Als je wel start stop hebt, is het voordeel van inleren, dat de auto nauwkeurig de laadtoestand kan bepalen. De auto kan die dan op het juiste niveau handhaven. Met een lage laadtoestand gaat de accu versneld kapot, terwijl er met een hoge laadtoestand minder remenergie wordt teruggewonnen = iets hoger brandstofverbruik.
 
Bovenaan Onderaan