Start-stopknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Canon-Eye

Forumguru
@Hoozemans : Je hoeft niet met je knie bij de stuurkolom te zitten om die er bij een ongeval (als gevolg van de impact) wel ongenadig hard aan te stoten. Komt vaker voor dan je denkt.

@Captain Hook : klopt, was effe afgeleid door de doublure in "veiliger én minder gevaarlijk"... ;) . Aangepast.
 

EdK

Forumguru
Ik weet niet wat ik er van moet denken , maar als je met zulk soort argumenten komt dan vraag ik me serieus af waarom je deze wagen hebt gekocht ????
Dan had je beter bij Dacia kunnen gaan shoppen, dan heb je tenminste een wagen met oude "vertrouwde "techniek.....
Je verhaal met afslaande motor en je muziekje aan........ tsja dat overkomt je miscchien in een grote stad, en moet je die misschien mijden en er pas naar toe gaan als je je manual goed hebt doorgenomen en weet wat hij kan.
Dus op de heide gaan rijden en zodra je de wagen hebt leren kennen dan pas de drukte in...

Want met alle respect, maar als ik je antwoorden zo lees ( reacties ) dan kom je bij mij over als een gevaar op de weg !!
 

JeSko

Forumguru
Tja ik snap wel wat de TS wilt zeggen, mijn grootvader zaliger had er ook heel veel moeite mee na jaren auto's met ouderwetse sleutel gereden te hebben, die vervloekte dat systeem ook en stond vaak te prutsen als de auto was afgeslagen, omdat hij dan op de knop drukte, maar de auto was weer opgestart zonder dat hij dat door had, dus zette hij hem weer uit zonder dat hij het wist. Bv dat de knop bij afgeslagen motor rood brand en bij draaiende groen, zou een handige indicatie zijn.

Edit: bij sommige merken brand hij idd groen of oranje. Maar ik begrijp dat in stresssituaties je daar niet gelijk aan denkt.
 

EdK

Forumguru
moeite mee na jaren auto's met ouderwetse sleutel gereden te hebben
Jesko ik ben ook al een 40 jaar gewend om met de sleutel te starten , of contact aan te zetten en de startknop op stuur in te drukken ! ( auto / motor )
En het begon met mijn vorige Fab 3 met start/stop en de koppeling intrappen als die afsloeg dat die weer starte.
Het in CC rijden en koppeling intrappen en doorschakelen en niet weer die CC knop in te hoeven drukken.
En nu start ik ook keyless en donder de sleutel in de ochtend vanuit zijn stalen dooje in me broekzak en loop naar de wagen en stap in.

Gewenning heeft me 1 dag per item gekost , want daar praten we over GEWENNING
En met afslaan en koppeling intrappen werd ik niet echt door verrast omdat ik ervoor al de PDF manual had doorgenomen...
Maar goed wat betreft de TS, je kunt het wel afzeiken , maar je kunt het beter leren begrijpen en er mee omgaan !
Wil je dat niet ? Prima maar koop dan weer een T ford waar het niet opzit en die je nog met de slinger aan voorzijde start...
 

Tees

Donateur
Hoe lang zou t nog duren voor een mod ingrijpt onderhet motto 'de vraag is beantwoord'?.

On-topic: wat een vreselijke non-discussie dit, het nut van een startknop vs een sleutel...
 

JeSko

Forumguru
Ik zeg alleen maar dat niet iedereen zo snel gewend is aan bepaalde zaken, fijn voor jou @EdK dat je daar weinig tot geen moeite met hebt, maar niet iedereen is zo vlot met alles weg.
 
Met een sleutel had je nu zo doorgestart: wat die motor op dat moment ook aan het doen is, als je de sleutel doordraait doet de startmotor zijn ding en gá je. Zo niet bij dit systeem: ondertussen heeft namelijk het ....
Nee, het is bij VAG auto's met een contactslot als sinds jaar en dag zo dat je de sleutel niet meer naar de startstand kunt doordraaien als de motor eenmaal gestart is geweest, als beveiliging tegen doorstarten m.a.w. als je hem af laat slaan en geen startstop systeem hebt moet je de sleutel eerst terug draaien en daarna kun je pas weer starten. Als je wel startstop hebt start ie automatisch weer zodra je de koppeling intrapt.

Mijn auto staat bij mij voor de deur -- soms op nog geen drie meter van waar de autosleutel op het gangkastje ligt. Als ik één keer vergeet om de auto niet alleen uit te zetten, maar ook nog te vergrendelen, wie zegt mij dan dat het ding er de volgende dag nog staat?
Vergeet je dan ook wel eens de gordel los te doen en uit te stappen?
 

fanSkoda-VW

Donateur
Ach, gewoon, neem een DSG! Nooit problemen met afslaan etc. bij onverwacht remmen of gewoon stoppen.
Ik ben allang gewend aan de moderniteiten en hulpsystemen in de huidige vehikels. Over het algemeen blij mee.

Fab 1 met fuzzy logic automaat uit 2005 mét sleutel ook nooit problemen, Fab 2 zonder automaat en sleutel uit Duitsland geen problemen, Fab 3DSG ook al niet, en Scala DSG óók al niet. Hyundai aut met knop óók geen problemen. Stom verhaal he?
Ik en ik ben écht geen goede techneut/automobilist/handigert of wat dan ook. Integendeel!

Voor mij is dit hele gesprek een 100% non-issue.
Ondanks pogingen daartoe in de afgelopen 50 jaar nog nooit (afkloppen) midden op een kruispunt gestrand door een afgeslagen motor. Maar misschien kreeg ik heel vroeguh nog échte rijles in de Kever met pook of Fiat 1100R met stuurschakeling ?????

Sterkte allemaal & grtsss

p.s. @Hoozemans neem voortaan een Hyundai. Niet op slot? Auto blijft apjes naar je foon zenden indien Hyundai BlueLink is geinstalleerd. Daar kan je de auto ook mee op slot zetten. Dat merk je wel als je auto in onderhoud bij de garage is.
Motor aan en wil je weglopen? De deur gaat niet op slot.
Etc etc etc etc, zit een heel orkest in aan piepjes & riedels om je voor alles en nog wat te waarschuwen.
Lijkt soms het concertgebouworkest wel ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan