Start/stop knop werkt slecht

Goedemorgen
Zijn er meer Karoq-bezitters waarbij de startstop zeer slecht werkt.
Ik moet heel vaak de knop indrukken wil deze starten/stoppen.
Is dit eventueel uit te lezen ?
 

tim_j

Senior Member
Dat is uit te lezen.
SS moet aan een aantal vereisten voldoen om te werken:
Accu goed/vol.
Motor warm.
Airco uit.
 

Canon-Eye

Forumguru
Airco uit is niet zonder meer vereist. Zowel bij de vorige als de huidige auto (toen bij laatstgenoemde het systeem nog niet was uitgeschakeld) werkte het gewoon ook met de airco in bedrijf. Wel zal in dat geval de minimale accuspanning sneller worden bereikt waardoor de motor weer aanslaat.
 
Oke , maar 1 van de vereiste zou zijn "motor warm" .
Dat valt niet mee als ik wil weg gaan smorgens vroeg.
Ik zal eens de status van de accu gaan bekijken.
Zover al bedankt heren
 

EdK

Forumguru
Het SS op mijn Fab3 werkt s'morgens bij weggaan ook niet en de rest van de week ook niet.
Maak in ochtend ritten van 20Km enkel
Maar als ik weekend wat langere ritten maak (100Km) dan werkt mijn SS wel degelijk.
Ook als airco aanstaat in zomer, maar dan kan het wel zo zijn dat als ik voor verkeerslicht sta te wachten dat hij weer aanslaat.
Dit gebeurd trouwens ook wel sávonds als ik met verlichting aan rij.
En dit komt dus omdat één van de parameters ( lage accuspanning ) dan aanspreekt blijkbaar
 
Bij mij krijg ik geen reactie als ik op de startknop druk , bij zowel starten als stoppen. Is niet altijd maar gebeurt regelmatig
 

hemi24

Forumguru
Even langs de dealer..!

Kleine kans dat het aan de batterijsleutel ligt, maar ik gok eerder op een defect aan de startknop.
 

EdK

Forumguru
Oké je hebt het dus over de onderste foto van @hemi24
Kan wezen dat je knop slecht is.
Maar kan ook zijn dat je in deze ongeduldig bent....:nailbiting:

Als ik met mijn Caddy bv van zaak s'morgens op koude dag weg wil dan steek ik sleutel in contact en druk koppeling in en haal de sleutel over.
En dan duurt het soms enkele seconden voor de wagen pas start.
Vloegel bediende je met de sleutel meteen de startmotor en moest je eventueel zelf nog choke'n
Maar tegenwoordig blijk je met de sleutel de boordcomputer een signaal te geven dat je wil starten en die bediend dan de startmotor.
Maar dan kijkt hij eerst naar verschillende parameters en bij diesel gloeit hij blijkbaar voor.
En kloppen alle parameters dannnnnn start hij de motor.

En met de startknop zal het mijn inziens zelfde zijn, dus druk je koppeling eens in en druk de startknop eens in en wacht eens een max 15 sec om te kijken of hij dan toch start ?
Zo ja , dan is de knop wel goed maar waren de verschillende parameters nog niet op lijn voor het starten
 

Japanese Power

Donateur
Ik heb de afgelopen 4 jaar ook gemerkt dat de S/S knop van m'n voormalige Kodiaq minder makkelijk reageerde.

Kan vuil zijn (zoals in andere topic ook genoemd) of slijtage van de knop zelf.

Had wel gelezen dat vervangen van de knop niet duur is en ook vrij makkelijk is uit te voeren.
 
Laatst bewerkt:
@hemi24 idd de onderste van de 2 foto's
@EdK
Oké je hebt het dus over de onderste foto van @hemi24
Kan wezen dat je knop slecht is.
Maar kan ook zijn dat je in deze ongeduldig bent....:nailbiting:

Ongeduldig zowiezo als het niet werkt zoals we willen:jaja:
Zou kunnen dat de knop slecht is na 4 jaar , wel vlug mijn inziens maar goed we gaan het checken en voor die paar tientjes kunnen we de gok wagen toch.
 
Dag,
Bij mij is de knap totaal stuk, het plastic dan. Ik kan hem nog wel gemakkelijk starten maar het is geen gezicht. Voor 10 euro heb je een nieuwe op aliexpress. Het monteren is gemakkelijk. Maar ik zie op internet verschillende nummers staan: allen eindigen met 905217WHS maar er staat bijvoorbeeld telkens iets anders voor, bijvoorbeeld: 6V0 of 3T0 of 5E0 enzovoort. Zit hier een verschil in? Ze lijken namelijk allemaal hetzelfde. De mijne die nu in mijn Octavia zit heeft nummer 5E0905217WHS. Thanks!
 
Bovenaan Onderaan