Start + Elektronische Problemen?

Fam.Verhoef

Nieuw lid
Wij rijden nu sinds september 2010 een Skoda Fabia Combi Greenline een probleemloze auto de eerste 2 jaar.
Auto is nu net 2,5 jaar oud en de ellende begon bij 24000km ( wegens omstandigheden niet veel km kunnen maken het laatste jaar).

Even beknopt proberen weer te geven,want de eerste poging werd een te groot verhaal.

2 maanden geleden start de auto niet, start stop relais vervangen(relais 433), uitgelezen, gereset en gerepareerd bevonden.(weggebracht naar dichtsbijzijnde dealer)
3 weken erna slaat af voor stoplicht niet meer te starten(weggebracht naar dichtsbijzijnde dealer) brandstofpomp relais vervangen, uitgelezen, gereset en gerepareerd bevonden.
jongstleden vrijdagochtend, ik had al met de auto gereden wilde weer starten sloeg niet aan, Skoda Mobility weer gebeld( wat echt heel correct werkt naar onze ervaring) wegenwachter komt krijgt hem aan de praat na wat rammen op de relaiskast.
Volgende dag zaterdag voor Pasen ik moest een rit maken van 150km totaal, auto slaat af voor een stoplicht in Nieuw Vennep, 10 minuten geprobeerd om hem weer te starten deed niets, wegenwacht komt start in 1x, dat is knap lullig.
Weer 50km verderop even stil gestaan, wil starten, weer niet starten, even diep ademen tikken op de relaiskast en warempel hij start weer.
Dan nog even de vervelendste op een flyover van het Kleinpolderplein voorgloeilampje gaat branden en geen gaspedaal meer, gelukkig was ik aan het dalen en had ik redelijk wat vaart maar moest ik hem dus op de vluchtstrook stil zetten, 4 rijbanen kruisend met afnemende snelheid en gelukkig geen erg druk verkeer.
Ik stond daar op een rot plek en nam even de tijd, zette de motor af, wachtte even, maakte contact er knipperde niets meer en zette het contact weer af, maakte weer contact en gaf weer wat tikken op de relaiskast en hij startte weer, zucht.
Buiten, volgens mij de eerste keer toen ook het voorgloeilampje ging branden, was er dus totaal geen signaal of voorbode dat hij niet zou starten of af zou slaan.
Ik ben sinds de eerste keer al met Skoda Klantenservice in de weer omdat de auto buiten de garantie is, maar je natuurlijk mag verwachten met deze kilometers dat hij het gewoon blijft doen.
Ik heb nog geen prijsopgave van de dealer gekregen omdat die zegt het kan een uur maar ook een dag duren voor we het vinden, ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben want dit is echt vervelend, door gemiste afspraken en de thuissituatie, de auto is gewoon nodig.
De man van de wegenwacht zei dus dat het een los contact betrof in de relaiskast.
Maar ik hoor graag van iemand die misschien dezelfde problemen heeft gehad of die suggesties heeft over de oorzaak, het zou namelijk fijn zijn als het probleem blijvend word opgelost en er niet aan symptoombestrijding word gedaan.
Ik hoor graag van U.
 

Brouwer

Nieuw lid
Dit is een bekend probleem en is ook bekend bij de importeur. De bekabeling achter de zekering kast met de zekeringen er tussen kunnen geen goed contact maken en daarom kan hij soms uit vallen. Het kan ook zo zijn dat de kabels een beetje weg gesmolten zijn.
 

Fam.Verhoef

Nieuw lid
Beste Brouwer,

Bedankt voor Uw reactie, ondertussen met Rijnwoud Skoda in Rotterdam gebeld en die vroegen of ik langs wilde komen( het is niet de dealer waar de auto gekocht is, maar waar hij het laatst was gerepareerd) en die hebben echt petje af, hulde, het werkelijke probleem gevonden en opgelost, het bleek de brandstofopvoerpomp te zijn.
We konden er op wachten en het is kosteloos vervangen ondanks dat de auto buiten de garantie was en ik was totaal verbluft van deze geweldige service, nogmaals heel erg bedankt Skoda Rijnwoud.
 
Bovenaan Onderaan