Standaard stuurwiel vervangen door afgevlakt stuurwiel

heusinkveldb

Forumguru
Stond je stuur nog recht? Ik heb het kunststof stuur van de 107 van mijn vrouw vervangen met een lederen exemplaar maar kreeg hem niet recht. Heb hem opnieuw moeten laten uitlijnen om het weer goed te krijgen.

plas0108

Forumguru
Stond je stuur nog recht? Ik heb het kunststof stuur van de 107 van mijn vrouw vervangen met een lederen exemplaar maar kreeg hem niet recht. Heb hem opnieuw moeten laten uitlijnen om het weer goed te krijgen.

Het stuur stond nog recht. Het is op zich bij VAG niet zo moeilijk om 'm er weer recht op te krijgen omdat er op het stuur en de aansluiting op de stuurkolom een streepje staat die in 1 lijn moeten staan. Hierdoor staat het nieuwe stuur altijd recht (als het stuur ook recht is gefabriceerd natuurlijk)

plas0108

Forumguru
Lastige klus? @plas0108 en welke heb je uiteindelijk precies besteld?

Ziet er top uit!!!:thumbsup:

Is in principe geen lastige klus, 30 min werk. Heb het door de garage laten doen omdat ik het juiste gereedschap niet had.
Ik heb bij Superskoda tijdens de 20% kortingsactie bestelcode STW204 besteld. Ik was altijd gewend om een stuur met afgevlakte onderkant te hebben in mijn laatste auto's dus ik miste het best wel. Ook omdat het stuur nu minder glad is en de auto voor het gevoel ineens een stuk sportiever is.

Weet iemand van jullie of het flat bottom stuur standaard komt als je DSG met peddels aan het stuur hebt geconfigureerd?

Bovenaan Onderaan