Standaard af fabriek getinte ramen, hoeveel %?

h dejong

Actief lid
Hallo mede-forummers

Ik overweeg de achter zijramen en het achterruit van m'n Skoda te laten tinten. Dit zodat onze kleine kerel minder last van de zon heeft. Zal dan met folie gebeuren.
Het betreft een O2 FL hatchback.

Aangezien ik van originele uitstraling hou, ben ik benieuwd naar het percentage hoeveel de af fabriek optie getint is.

Weet iemand het tintingspercentage van de af fabriek optie?
En mocht iemand foto's van FL HB's met de achterramen getint hebben, post ze dan graag.

Gr.

Hans
 

henriz

Forumguru
Percentage? Geen idee.
Maar ik heb wel een klein kereltje (bijna 3) op de achterbank en getinte ramen af-fabriek, dus ik kan je mijn ervaring noemen.

De getinte ramen zijn bij lange na, in de verste verte, niet voldoende om je kleine uit de zon te houden. Echt helemaal niet. En het is nog niet eens zomer.
Ik heb dus gewoon zonneschermpjes op gehangen, van Woezel en Pip. Die helpen wel.

Zijn de getinte ramen af-fabriek totaal nutteloos? Ik vind van niet. De achterruit tint net genoeg om minder last te hebben van het licht van achteropkomend verkeer. Zelfs zonder dimmende binnenspiegel is het verschil met een andere auto zonder tint goed te zien.
 

s-line

Forumguru
Ik vind de originele getinte ramen prima genoeg, en heb ook nog geen klachten gehoord van de achter passagiers!;)
Als het goed is is het 35 procent donkerder!
 

Menno.

Actief lid
Origineel is inderdaad 35% licht doorlatend. Ik heb mijn ramen ook laten tinten met folie naar 35%, maar mijn ervaring is toch dat de ramen iets donkerder zijn dan origineel! Voor mijn 3 kinderen is het over het algemeen voldoende. :)
 

Joske

Forumguru
denk dat tinten met folie (ook al is het idd hetzelfde percentage) toch net wat donkerder is dan het gekleurde glas affabriek Skoda :jaja:
 
Hallo H dejong

Ziehier mijn oplossing tegen de zon...
Origineel getinte vensters fabriekaf en Sunnieboy's, MAAR onze kleine is soms nog geïrriteerd want er komt nog redelijk wat zon door .....
 

Bijlagen

  • 1IMG_1519.jpg
    1IMG_1519.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 102

Canon-Eye

Forumguru
Origineel is inderdaad 35% licht doorlatend. Ik heb mijn ramen ook laten tinten met folie naar 35%, maar mijn ervaring is toch dat de ramen iets donkerder zijn dan origineel. :)
35% lichtdoorlatend is volgens mij het complement van 35% getint...
Het eerste betekent dat 65% van het licht wordt tegengehouden, terwijl volgens mijn subjectieve waarnemingen bij sunsetglas toch meer dan de helft van het licht juist wordt doorgelaten. Zou dus goed kunnen kloppen met 35% getint/tegengehouden.
Bij m'n vorige O2C en huidige F2C heb ik dat naar volle tevredenheid aangevuld met sunnyboys, waarmee de inkijk nul is en de kleintje geen enkele last meer hebben van de zon.
Als de kleinkinderen - tussen 2,5 en 6 jaar - toch met toegeknepen oogjes zitten, dan is dat vanwege in slaap vallen... :jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

skodaboy

Forumguru
persoonlijk vind ik de getinte ruiten af-fabriek ook niet donker genoeg.
dus de volgende keer,laat ik ze opnieuw bij auto-glass blinderen.
hoe procent het bij m'n 01 was geen idee..maar zo had ik het graag..;)
 

Bijlagen

  • skoda%20break%20donker%20ruit.JPG
    skoda%20break%20donker%20ruit.JPG
    4,2 KB · Weergaven: 51

Menno.

Actief lid
- Het wettelijke toegestaan voor de voor portier ruiten is 55% licht doorlatend, 45% getint

- Standaard getint glas is 75% licht doorlatend, 25% getint.

- Origineel vanaf B style getint is 35% doorlatend, 65% getint.
 

s-line

Forumguru
Weer niet opgelet op school zeker ??
Elke dag als het licht is dan schijnt de zon.....anders zou het erg donker wezen op deze wereld

Of dacht jij weer dat Philips de regie in handen heeft ????
Ik heb het toch niet over licht, ik heb het over" VOLOP" zonneschijn,wel goed lezen @EdK , of lig jij ook als het bewolkt is op het strand te zonnen?:pieker:
 

h dejong

Actief lid
Bedankt voor alle reacties. :thumbsup:

Zoveel mensen, zoveel wensen en meningen :D
Ik ga eens kijken wat ik ga doen.
Misschien eerst toch maar de SonnyBoys of Privacyschermen om te kijken of dat voldoende is.
Anders kan daar altijd nog een plak schermpje tussen.


Folie vind ik erg mooi, maar zal lastig blijven om de juiste keuze te maken in het aanbod en dan nog de vraag of het voldoende is. Te donker vind ik ook weer niet mooi.

gr.

Hans
 
Bovenaan Onderaan