Sproeikop voor vervangen / stellen

AGTon

Forumguru
Collega's,

Sinds een paar dagen sproeit de sproeikop voor, aan de kant van de bestuurder, niet meer mooi gelijk over het raam. De straal richt zich slechts tot de passagier en zegt daarmee feitelijk, fuck jou bestuurder, kijk maar door een vies raam.

Hoewel ik deze houding niet begrijp, ben namelijk altijd zeer respectvol met haar omgegaan, dien ik de Faab toch op een of andere manier zover te krijgen dat de verstandhouding weer goed is en ook mijn kant van het raam besprenkelt wordt met vocht.

Ik heb al met een tandenstoker in het gaatje zitten porren, maar dat had geen effect. Nu zijn er in mijn optiek twee opties. Optie A, iemand brengt mij op de hoogte hoe ik de sproeikop schoon kan maken / door kan blazen zodat eventueel vuil er uit komt. Of optie B, iemand brengt mij op de hoogte hoe ik de sproeikop kan vervangen (door het zelf te doen, dus geen verwijzing naar de garage aub:) )

alvast bedankt.
 

Canon-Eye

Forumguru
Of optie B, iemand brengt mij op de hoogte hoe ik de sproeikop kan vervangen (door het zelf te doen, dus geen verwijzing naar de garage aub:) )
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een F2 had, maar voor zover ik me herinner zitten de sproeiers in de motorkap. Dus: deze gewoon openen en eens goed kijken wat je los kunt draaien nadat je het slangetje hebt losgetrokken.

Dit alles overigens pas als blijkt dat het met een speld of net iets dikkere naald (uit moeders naaidoos) van buitenaf niet lukt om 'm weer gangbaar te krijgen...
 

EdK

Forumguru
Vuil zat in slang en kon niet door gaatje naar buiten.
Dus als je met naald het terug duwt dan zit t weer in de slang en gaat hij weer proberen om door t gaatje van de sproeier te komen...

Dus beste is om te kijken of de slang bij motorkap is los te nemen en dan door te prikken of te blazen met perslucht.
 
Bovenaan Onderaan