Sportzetels Sportline / RS

Gege001

Actief lid
Hallo,

Vandaag voor de eerste keer in een Kodiaq RS gezeten in de toonzaal bij de dealer.

Er vielen mij twee dingen op:
- de prachtige sportstoelen vooraan lijken mij nogal aan de smalle kant, niet ? Ofwel ligt het aan mijn mollige postuur ...

- de hoogte van de koffer is eerder beperkt, ik bedoel hiermee de afstand tussen de bodem en het rolgordijn. Was wel een 7-zitter, ik weet niet dat dat bij de 5-zitter beter is, maar als je opteert voor het Canton soundsysteem zou dit ongeveer hetzelfde zijn ? In mijn huidige Superb (limo) kan ik onze reiskoffers rechtop zetten, dit lukt volgens mij niet in de Kodiaq hoewel de kofferinhoud in liters groter zou zijn als bij de Superb limo ?

Ervaringen, meningen hieromtrent ?

G.
 

Tinus78

Forumguru
Hallo @Gege001 ,

Sportstoelen is al eerder over geschreven. Ik heb hier zelf ook aan moeten wennen en behoorlijk moeten afstellen om de juiste houding te krijgen. De eerste ritten dacht ik echt dat ik het niet lang zou kunnen volhouden achter het stuur op deze zetels. Na meerdere weken en verschillende keren afstellen heb ik het juiste gevonden en zit het heerlijk. Ik wil niet anders meer. Ik vind de zijdelingse steun fantastisch. Smal zou ik niet zeggen. Ik heb geen fors postuur, maar qua rug ook zeker niet de kleinste. Nogmaals....ik heb er echt even aan moeten wennen.

voor de achterbak / koffer, ik heb een 5 zitter met canton en heb dus een ietwat verhoging erin zitten. Een 7 zitter heeft zeker minder ruimte achter. Zoek de specificaties maar eens op met afmetingen. Daar staan ook zeker inhoud in liters aangegeven bij een 5 en bij een 7 zitter.

succes.
 

CDK

Forumguru
Een 7 zitter heeft op de middelste rij aanzienlijk minder beenruimte dan een 5 zitter achterin en zelfs al heeft een 5 zitter het Canton systeem dan nog heb je veel meer kofferbak volume dan bij een 7 zitter. Zelf heb ik, ondanks mijn forse postuur, altijd perfect gezeten in de stoelen.
 

hendrik38

Forumguru
Ik heb de 7 zitter met canton. De bodemruimte is een stuk minder dan bij een 5 zitter, maar ik zou het bij een volgende auto weer nemen. Erg makkelijk en bij inruil een echte meerwaarde.
De stoelen zijn mijn inziens wel voor de smallere figuren in deze wereld.
 

hemi24

Forumguru
Meerwaarde van de 2 extra stoelen zal de 800 euro die het initieel kost waarschijnlijk nooit overstijgen...

:pieker:
 

Tinus78

Forumguru
Zorgen die extra 2 stoelen niet voor extra c02 in de berekening voor bpm, zodat de meerkosten veel hoger uitvallen?
 

ErikS

Actief lid
Ligt eraan welke versie je hebt...en welke velgen. Voor mijn Sportline betekent dit dus 765 euro extra bovenop de meerprijs voor 3de zitrij.

upload_2020-6-16_13-16-3.png
 

hendrik38

Forumguru
Meerwaarde hoeft niet centjes te betekenen. Meerwaarde kan ook zijn dat een dealer hem graag wil inruilen gezien de markt voor 7-zitters of dat je hem particulier sneller kan verkopen.
 

Henrik

Forumguru
Of dat je er, zoals in mijn geval, 4 kinderen in kan vervoeren. Het alternatief is dan een extra auto, wat veel meer kost dan de twee extra stoelen, dus de waarde van de stoelen verhoogt.
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij komen er tzt dusdanig veel 7-zitters op de markt dat de prijs daar echt niet van gaat veranderen...
 

Xavier234

Senior Member
ik heb nu al 1 jaar de sportline met de sportzetels, ik ben 1.85m groot en weeg 116kg en de zetels zitten heerlijk, zou niet anders meer willen
 

Xavier234

Senior Member
in onze koffer geen probleem om de 3 reiskoffers op hun zijkant te zetten , wij hebben wel de 5 zitter en geen canton maar wel de variabele vloer in de koffer. zo'n 58 cm van de vloer tot aan het rolgordijn
 

Gege001

Actief lid
Ik zou wel opteren voor de Canton in de 5-zitter. Zal daardoor wellicht wat ruimte in de hoogte tot rolgordijn moeten inleveren ?
 

hendrik38

Forumguru
Als ik op vakantie ga (7-zitter en canton) dan haal ik het rolgordijn eruit en leg die onder de laadvloer (speciale plek voor) en ik schuif de kinderstoelen (passagierstoelen) iets naar voren. Ze zitten dan nog steeds bij lange na niet met hun voeten in je rug te duwen. Creëert veel ruimte.
 
Bovenaan Onderaan