Sportuitlaat onder een O3 1.4TSI ?

Wat zou jij doen?

• Totaal aantal stemmers
    30

Joske

Forumguru
Allen.. graag jullie mening over, zoals de titel al doet vermoeden, een sportuitlaat onder mijn Octavia.

Zit er al heel lang over te tubben en weet niet goed wat er mee te doen?

Het is allemaal begonnen met het feit dat ik het jammer vind dat er geen uitlaat zichtbaar is op de O3, want dan kon ik er namelijk een leuk eindstukje op steken. Zoals ik bij de O2 gedaan heb, de keuze is ruim dus vind ik vast mijn zin wel tussen.

Maar het probleem bij de huidige octavia is, zoals ik al zei, geen zichtbare uitlaat.

En zo is het idee ontsproten om een nieuwe einddemper te steken. En om er eigenlijk 2 te gaan steken. Zowel links 1 als rechts 1. De exacte details onthou ik jullie nog even ;). (top secret)

Maar nu.. sportuitlaat, ja of neen? :pieker:

voor alle duidelijkheid, het betreft enkel de einddemper(s). Ik heb in tussentijd al héél wat filmpjes beluisterd en twijfel alsmaar meer. Een mooi geluidje is leuk.. maar wat op hogere snelheden? Wat bij cruisecontrol 126 richting 't zeetje? Gaat er dan een monotoon geluid op de achtergrond overheersen? :nailbiting:

En dat wil ik niet.

Hebben jullie ervaring met sportuitlaten? Ik hoor het graag!

ohja.. de plaatsing zou bij Skytune te Maldegem gebeuren, niet onbekend bij de Belgen :)

ertromp

Forumguru
Geen ervaring met sportuitlaten op een O3 maar ik vind wat motorgeluid niet verkeerd als mechanica freak :D Maar je moet inderdaad geen klachten gaan krijgen van die kleine koters van je of nog erger de chef thuis :nailbiting:

Blackokkie2

Forumguru
2 uitlaten zonder extra geluid heb ik voor gestemd, maar een beetje extra mag wel. Als maar niet zo'n all show no go systeem wordt.

Ridley

Forumguru
In een ver verleden zowel Remus als Sebring einddempers gehad. Persoonlijk vond ik de Remus de mooiste sound hebben. Vooral prettig was dat als je hogere toeren draaide de uitlaat een mooi 'bruin' geluid gaf en bij wat lagere toeren (op de snelweg) eigenlijk niet hoorbaar was.

De Sebring brulde de hele tijd, destijds geen probleem maar toen ging ik nog niet met de auto op vakantie 1000km +

Ik geloof niet dat ik daar nu blij van zou worden.

En by the way: de keuze wel of niet doen heb jij zelf al lang gemaakt volgens mij

EdK

Forumguru
2 uitlaat zonder extra geluid gestemd

Beetje dubbel, aan voorkant onder de kap ga je een cover plaatsen vanwege het geluid en dan zou je
dempers met extra geluid gaan nemen aan achterzijde ???
En je bent je petjes ( sjonnie ) tijd nu toch wel voorbij ?

En tsja je buren vinden je nu nog de aardige Joske, maar als gij op de ochtend om 4 uur vertrekt en die bloedmooie buuf van je meerdere malen hiermee wakker hebt gemaakt.
Dan ben je A geen lieve Joske meer voor haar en B door haar slaapgebrek is ze geen bloedmooie buuf meer....

Dus twee demperkes zonder verder extra herrie zou ik zeggen....

CDK

Forumguru
@Joske, 2 einddempers met 2 chique ovale pijpjes netjes uitgefreesd 1 links 1 rechts, met niet meer geluid, maar met ander geluid, dat zou voor jouw auto het beste zijn en dat is zonder twijfel mogelijk, desnoods met een decibel killer. Je gaat van 1.75 inch? denk ik tenminste...., naar het dubbele, dus bij teveel geluid kan je beide eindstukken voor de helft knijpen om dezelfde flow te behouden als nu, dus er is echt geen enkele reden om je druk te maken over teveel geluid of resonantie.

Octa Collection

Forumguru
Ik zou het gewoon origineel laten, is het goedkoopste (hollander he)
Daarbij is het ook niet nodig om aanpassingen te maken en gaten te boren/frezen.
Blijft het mooi strak en origineel.

rhaak1991

Forumguru
Ik stem 2 mooie zichtbare uitlaten zonder extra geluid. Ik vind mooi sportief geluid (en looks) prachtig, maar voor een daily driver waar comfort belangrijk is zou ik het geluidsniveau laag proberen te houden. Mocht je wat kunnen doen waar je bij "normaal gebruik" weinig tot niets meer bij hoort, maar bij een mooie "tour" prachtig van kan genieten zou ik daar absoluut voor gaan!

oco1979

Forumguru
Dubbele uitlaat ovaal,prachtig.

Dat geluid is iets anders.

Zelf nog ne wagen staan met 2 ovaaluitlaat met sportdemper(skytune)

Spreken hier wel van een 2200cc atmosfeer,lekker diepe grom,niet te.

Al te zien hoeveel dempers er onder zitten bij je wagen.

Groter de diameter,hoe zwaarder die klinkt en omgekeerd.

Bij ovaal kan je nog een plaatje tussen laten lassen dat die minder zal grommen.

Voor het zicht vind ik dat wel minder(mercedes doe dat bij originele uitlaten die ovaal zijn)ne keer opletten

Hebt verschillende soorten sportdempers ook,geluid is dan ook weer verschillend.

Wat ik persoonlijk triestig vind dat die geluid maakt lijk ne straaljager maar voor geen meter voorruit ga.

Tis ne moeilijke bevalling zo iets kiezen :pieker:

oco1979

Forumguru
Jammer genoeg niet neen,renault safrane,totaal iets anders :bloos:

Ben ook wel te vinden voor zo ne skyline of ne nissan 300 biturbo,toyota supra mmmmmm.... :yeah:

Al had je ook ne renault safrane biturbo 4X4 V6 3000cc

Bovenaan Onderaan