Sportline wel of niet - stoelen

jadijkstra2000

Forumguru
Hallo allemaal,

Ik ben een nieuwe (lease) auto aan het overwegen.
Twijfel nog tussen een superb en een kodiaq.
Maar ik twijfel ook nog over een ander puntje.

Ik rij 50K per jaar, en twijfel tussen gewone stoelen of sportstoelen.

Ik heb ik een Kodiaq met Sportstoelen gezeten, die zat heerlijk, echter geen km mee gereden...
Ik hoor links/rechts verhalen dat sportstoelen fijn zijn voor de korte duur, maar vervelend voor de lange duur (langere afstanden)

Natuurlijk is dit een persoonlijk iets, maar zijn er mensen met ervaring met beide varianten?

Duijzer

Donateur
Ik zou niet anders meer willen dan sportstoelen. Maar het blijft persoonlijk. De enige goede optie is een proefrit van een uur maken...

• Leuk
Waarderingen: CDK
Ik heb nu circa 2 maanden een Skoda Karoq Sportline Business met sportstoelen.
Zelf rij ik ongeveer 45K km p.j en zit circa 2uurtjes p.d. in de auto.

Tot nu toe zitten de sportstoelen heerlijk en zou ook niet meer anders willen :)

CDK

Forumguru
Ik heb een Kodiaq met sportstoelen, waar ik in m'n Superb op langere ritten altijd zoekende was naar de juiste zit is dat bij de Kodiaq niet het geval. Zou niet anders meer willen!

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Heb in mijn nieuwe Octavia het Dynamic pakket met sportstoelen besteld zonder er ooit in te hebben gezeten. Bleek een goede keuze ze zitten geweldig!

Emporionelis

Forumguru
Mijn huidige Octavia heeft ook sportstoelen en daar ben ik super tevreden mee.
De Bestelde Kodiaq krijgt echter comfort stoelen, dat is ook heel bewust. Ik heb een paar keer in een Kodiaq met sportstoelen gereden maar was niet echt te spreken over de stoelen.
Voor mij wat krap bij de schouders, weinig steun onder de benen, etc..
De comfort stoelen zijn ook niet alles, maar ze gaven mij meer “vrijheid” en dus rijplezier.
Het vervelende hiervan! Ik kon dus ook geen Kodiaq sportline bestellen.. :banghead:(wat dus wel de bedoeling was!)
Maar stoelen gaan bij mij voor het uiterlijk.
Advies is dus proefrijden, lang en over diverse stukken weg. Kom je er vanzelf achter. :koffie:

Speedied

Actief lid
Ik kies altijd sportstoelen. Is voor mijn rug het beste. Nu heb ik wel de Sportline besteld dus hoefde ik ze niet extra te bestellen.
Enige waar ik het niet gedaan heb was met een A4 van de vorige generatie. Daar zaten al semi sportstoelen in die geweldige steun gaven.

superbia

Forumguru
Ik rij zelf nu 1.5 maand de Superb Sportline en de stoelen zijn echt top! Stevig en het alcantara leder houdt je hoed op zijn plek, stukken beter dan de bekleding van de Style versie die ik hiervoor reed. Daar gleed ik in mijn stoel bij enthousiast een bocht inzetten.

Note: ik weet niet wat je voorkeur is qua onderstel, maar ik ga nog een topic openen omdat ik echt serieuze problemen heb met hoe week het is. Het heeft echt niets te maken met een sportonderstel. Maak een goede proefrit om te ervaren, dat had ik ook moeten doen.

Los van het onderstel is de sportline uitvoering een fantastische uitvoering. Is op de FL DCC weer leverbaar op de sportline?

CDK

Forumguru
@superbia, heel herkenbaar.... M’n zoontje had zelfs last van wagenziekte in mijn Kodiaq. Na een setje Eibach veren is dat verleden tijd gelukkig :)

Sorry voor het uitstapje in dit topic..

Fabia 123

Forumguru
Ik heb nu de derde Fabia + 1 Peugeot met sportstoelen en ik vind de sportstoelen beter zitten.
Stoelen die fijn zitten hebben met lichaamsbouw te maken.
Personen die breder zijn vinden sportstoelen vaak niet fijn.

jadijkstra2000

Forumguru
Heeft er iemand in omgeving Hoogeveen een superb met sportstoelen? Alle dealers (in de buurt) hebben geen sportline waar ik even in kan proberen...wil eigenlijk wel zsm bestellen, maar zonder proefritje durf ik het eigenlijk nog niet aan :)

jadijkstra2000

Forumguru
Wanneer is laatst? Ik was er 2 week terug en hadden ze alleen een L&k, de businessline die ze hadden voor proefrijden stond in Groningen

jadijkstra2000

Forumguru
Maar hier mag je dan weer niet in proefrijden ;)

Ben van't weekend al bij huiskes kokkeler geweest, daar stond een mooie L&K, maar wil toch voor de sportline :)

jadijkstra2000

Forumguru
Vandaag gereden in een superb sportline bij century in groningen. wat een stuiterbak! ook op de snelweg... alsof je op knikkers rijdt. Ja, ik snap dat met een sportonderstel alles wat strakker is en je wat meer voelt, maar dit was wel heel extreem. Erg onrustig.. ik vond de sportstoelen heel fijn, maar vrouwlief trok ze niet...
Dus wss helaas een businessline...

jadijkstra2000

Forumguru
Daar hoort dan DCC op!
Zat er niet op.. en weet niet wat het doet met haar :) anders gezegd, ik durf de gok niet aan .. :(

Ik kan op de businessline niet meer de matrix koplampen selecteren,die dynamische knippers lijken me wel vet (maar een optie van 1500,-...pfff)

Anyway, het gaat waarschijnlijk een hatchback worden met de meeste opties behalve pano-dak, trekhaak en matrix koplampen

Bovenaan Onderaan